Tuesday 4 December 2018

[Video Arau Berang DIGELAR 'Penglipur Lara'] TU DIA! Dlm tempoh setahun saja semasa Umno & Najib berkuasa Felda telah RUGI HAMPIR 23 KALI GANDA drpd tahun sebelumnya! Kerusi MB Pahang pula goyang?

Rabu, 5 Disember 2018
Foto Suara Rakyat.
TU DIA!.. Dlm tempoh setahun saja semasa Umno & Najib berkuasa Felda telah RUGI HAMPIR 23 KALI GANDA drpd tahun sebelumnya !!!
Dah tahu Isa Samad pernah disabit kesalahan rasuah/ politik wang dahulu, KENAPA NAJIB TETAP LANTIK ISA SAMAD JADI PENGERUSI FELDA ??!
#HidupUmno #HidupPenyangak

Kerusi MB Pahang pula goyang?

Naib Pengerusi DAP, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji membangkitkan persoalan mengenai kedudukan Menteri Besar Pahang, Datuk Wan Rosdy Wan Ismail yang dikaitkan dengan rasuah pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu.
Wan Rosdy yang juga Adun Jelai dikatakan memberi rasuah secara terus atau melalui orang tengah kepada masyarakat Orang Asli di Parlimen Cameron Highland yang sebelum ini dimenangi calon Barisan Nasional, Datuk C Sivarraajh.
Mahkamah Pilihan Raya pada minggu lepas membatalkan kemenangan Sivarraajh selepas calon DAP M Manogaran berjaya membuktikan amalan rasuah yang dilakukan Barisan Nasional (BN) pada PRU14 lalu.
“Nama Adun Jelai dibabitkan dalam kes pemberian wang ini namun menurut laporan media, beliau tidak hadir dalam perbicaraan tersebut.
“Adakah ini bermakna pilihan raya semula bagi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) sepatutnya di lakukan semula serentak?” soal Tengku Zulpuri yang juga Timbalan Menteri Sumber, Tenaga dan Air kepada Roketkini.
Menurut beliau, keputusan mahkamah berkenaan boleh dijadikan rujukan kes untuk mana-mana kawasan yang didakwa melakukan rasuah pilihan raya termasuk kawasan DUN di Parlimen berkenaan. DUN Jelai terletak di bawah Parlimen Cameron Highland.
Pada 4 Jun lalu, Manogaran memfailkan petisyen bagi membatalkan kemenangan Sivarraajh di Parlimen Cameron Highland selepas mendakwa calon BN itu melanggar Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.
Manogaran juga mendakwa Sivarraajh, yang berkempen bersama-sama Wan Rosdy, merasuah pengundi Orang Asli antara RM30 dan RM1,000.
Pada 30 Disember lalu, Hakim Datuk Azizah Nawawi mengarahkan kerusi Parlimen Cameron Highland dikosongkan selepas mendapati terbukti wujudnya amalan rasuah diketahui dan mendapat keizinan penyandang kerusi itu, Sivarraajh.
Azizah berkata, wang itu diberikan sama ada secara terus oleh Sivarraajh kepada pengundi Orang Asli atau melalui Wan Rosdy atau ejennya untuk tujuan mendapatkan undi.
Susulan itu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka kertas siasatan berhubung dakwaan berkenaan dan disahkan Timbalan Ketua Pengarah Operasi SPRM, Datuk Seri Azam Baki.
Tengku Zulpuri dalam pada itu mengucapkan tahniah kepada Manogaran atas usahanya membongkar kes rasuah yang berlaku di Cameron Highlands semasa PRU14 lalu.
“Ternyata ia berhasil apabila mahkamah putuskan perlu pilihan raya kecil,” tambahnya yang juga Ahli Parlimen Raub. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena