Tuesday 2 July 2013

Maharaja Lawak...Harga Proton Lebih Murah Dari Honda - Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri

Selasa. 2 Julai 2013

Rp 154,000,000
Harga Proton Lebih Murah Dari Honda - Lawak Paling Bodoh Menteri Umno
Hello.. Kualiti Proton kalau nak bandingkan kualiti kereta Honda ibarat langit dengan bumi laa.. Kereta Proton boleh dijual ke kat Jepun heh?? Malang Malaysia hanya mampu lahirkan pemimpin yang berotak kemetot..

Timbalan menteri: Proton, Perodua lebih murah dari Honda
PARLIMEN Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Hamim Samuri berkata, kereta nasional Perodua dan Proton dijual dengan harga paling murah di Asean.

Malah, katanya, model seperti Myvi dan Saga lebih murah berbanding harga kereta jenis Honda Rio di Thailand dan Indonesia.

"Ingin saya maklumkan bahawa harga kereta bagi enjin 1.3 liter di Malaysia adalah yang terendah di negara Asean jika dibanding dengan Thailand dan Indonesia.

"(Kereta) Perodua Myvi dan Proton Saga, masing-masing dijual dengan harga RM45,000 ribu dan RM33,888 berbanding dengan model Honda Rio di Indonesia dan Thailand yang berharga RM47,000 ribu," katanya.
Beliau menjawab soalan lisan Datuk Chua Tee Yong (BN-Labis) berhubung bila kerajaan akan menurunkan kadar duti ke atas kereta import supaya harga kereta dapat diturunkan bagi menepati janji pilihan raya umum ke-13.
Mengulas lanjut, Hamim yang juga ahli parlimen Ledang berkata penurunan harga kereta menjadi salah satu matlamat penting untuk mencapai dalam dasar automotif nasional. Posted by jeebond.
Hapus duti tak jamin turun harga
Katanya, kajian semula berhubung penurunan harga mengambil pandangan semua pihak termasuk pengguna, pengeluar kereta, institusi kewangan dan pengeluar barang gantian bagi mewujudkan industri automatif yang kompetitif dan efisien

"Kerajaan pada masa ini tidak bercadang untuk mengurangkan duti sebagaimana mekanisme untuk menurunkan harga kereta. Ini adalah kerana pengurangan duti tidak menjamin penurunan harga kereta," katanya.

Menurutnya lagi, penghapusan duti eksais akan menyebabkan kerajaan hasil cukai lebih kurang RM7 bilion.

"Kerajaan pada masa ini tidak bercadang untuk mengurangkan duti sebagaimana mekanisme untuk menurunkan harga kereta. Ini adalah kerana penghapusan duti tidak menjamin penurunan harga kereta," katanya.

Menurutnya lagi, penghapusan duti eksais akan menyebabkan kerajaan kehilangan daripada hasil cukai yang dianggarkan sebanyak RM7 bilion.MK
Selamat datang di blog kami infopos.info, disini kami menyajikan beberapa artikel tentang Honda Brio indonesia 2013 Harga Spesifikasi Lengkap yang dapat anda baca dan anda lihat sesuai dengan ynag anda butuhkan saat ini.kami akan menampilkan harga spesifikasi sebuah barang untuk anda perkirakan sesuai dengan budget yang telah anda tentukan. Informasi tentang Honda Brio indonesia 2013 Harga Spesifikasi Lengkap berlaku pada tahun 2013. untuk mengetahui informasi itu silahkan baca informasi berikut ini :
Untuk Harga berkisar antara : Rp.152.000.000,- s/d Rp.173.000.000,-

Berikut adalah daftar harga lengkap honda brio sesuai type :
Honda Brio Type S
Manual        Rp 152.000.000,-
Automatic  Rp 162.000.000,-
Honda Brio Type E
Manual        Rp 163.000.000,-
Automatic  Rp 173.000.000,-
Spesifikasi Honda Brio indonesia 2013 Harga Spesifikasi Lengkap Dapat Anda Baca Dibawah Ini :
Dimensi panjang 3.610mm
Lebar 1.680mm
Tinggi 1.485mm
Wheelbase 2.345mm
Mesin 1.300 cc i-VTEC, 4 silinder
Mampu menghasilkan tenaga hingga 90hp
Putaran mesin setinggi 6.000 rpm dan torsi sebesar 110 nm pada 4800 rpm.
Transmisi mobil Honda Brio sama seperti mobil Nissan Juke
Honda Brio menggunakan continuously variable transmission (CVT)
Menggunakan teknologi Honda’s G-Force Control (GCON)
Pengereman Honda Brio menggunakan Disc brakes
Anti-lock brake system (ABS)
Electronic brake distribution (EBD)
Fitur immobilizer.
Include Airbags SRS Driver seat.
- See more at: http://www.infopos.info/2013/06/Honda.Brio.indonesia.2013.Harga.Spesifikasi.Lengkap.html#sthash.IX0hrODF.dpuf

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena