Saturday 6 July 2013

Rakyat Mesir Penyokong Dr Morsi Yang Ditembak Oleh Tentera Sekular Mesir Dikepala...& Terkini General al-Sisi mohon berunding?

Sabtu, 6 Julai 2013
Rakyat Mesir Penyokong Dr Morsi Yang Ditembak Oleh Tentera Sekular Mesir Dikepala | [ MESIR HARI INI ] IN SYA ALLAH SYURGA UNTUK BELIAU | MANGSA TEMBAKAN ASKAR ANAK KEPADA PEGAWAI "PENGAWAL REPUBLIK"
Ikhwan Muslimin wilayah Kafr Syeikh mengesahkan salah seorang pemuda yang terbunuh di hadapan Bangunan Pengawal Republik kelmarin adalah salah seorang anggota mereka.
 [ Gambar ] Rakyat Mesir Penyokong Dr Morsi Yang Ditembak Oleh Tentera Sekular Mesir  Dikepala | [ MESIR HARI INI ] IN SYA ALLAH SYURGA UNTUK BELIAU |

 [ Gambar ] Rakyat Mesir Penyokong Dr Morsi Yang Ditembak Oleh Tentera Sekular Mesir  Dikepala | [ MESIR HARI INI ] IN SYA ALLAH SYURGA UNTUK BELIAU |
Saudara Mohammed Subhi Al-Haddad, 34 tahun merupakan ayah kepada dua anak adalah anak kelahiran bandar Baltim, wilayah Kafr Syeikh. 

Ayah beliau Subhi Al-Haddad merupakan pegawai Unit Pengawal Republik dan merupakan salah seorang pemandu Pejabat Presiden Mesir. 

Ketua FJP Baltim, Wafa Hijazi menceritakan detik pembunuhan beliau: "Salah seorang penyokong Mursi telah meletakkan potret Dr.Mursi di pagar berduri di hadapan bangunan tersebut kemudian salah seorang pegawai tentera mengoyakkan gambar. Ini menyebabkan mangsa menghampiri pegawai tentera yang berkawal lalu berlaku pertikaman lidah. Tiba-tiba kami dikejutkan dengan tembakan dan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian."Sahabat KakiSembang

Seorang mangsa cedera parah dalam pertempuran 
~ Kredit kepada Mahmoud Taha

General al-Sisi Mohon Berunding?

Dr Morsi






FB Topeng Perak Unmasked
Berita terbaru: 9pm waktu Mesir ( 3 am waktu Malaysia)
1) General al-Sisi mohon berunding dengan Dr Muhammad Morsi untuk dibenarkan meninggalkan Mesir dengan selamat bersama dengan orang-orang yang terlibat dalam rampasan kuasa semalam.

2) Tentera Mesir terbahagi 2. Ketua Turus Tentera Darat meminta al-Sisi menarik balik kenyataan rampasan kuasa yang dibuatnya. 
Abdul Fattah al-Sisi
General al-Sisi
3) Akhbar Chanell 2 mengulas - Amerika akan menyesal kerana memberikan lampu hijau kepada penggulingan Mursi.

4) Dijangka 3 juta rakyat Mesir sedang bergerak menuju Kaherah menyatakan sokongan kepada Presiden Mesir yang Sah: Dr. Muhammad Mursi.

5) Kereta kebal menurunkan gambar-gambar Asisi.

5) Pertemuan Duta Amerika: Peterson, Asisi dan Al-Baredei berbincang mencari jalan keluar untuk keadaan terbaru ini.

Sumber: Jurucakap Tentera.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena