Friday 30 January 2015

[Video] MH370 - "@NajibRazak jibjib..it's not an accident,..." Pengguna twitter disiasat polis...Berhati-hati pengguna media sosial!

Jumaat, 30 Januari 2015

Balas Tweet Najib Mengenai MH370, Pengguna Twitter Disiasat Polis


Dek kerana satu tweet yang mendakwa kehilangan pesawat MAS MH370 adalah satu konspirasi, seorang pengguna Twitter kini dalam siasatan pihak polis.

Akaun Twitter yang menggunakan nama Fazel itu dipetik oleh ketua polis negara yang meminta pihak polis menjalankan siasatan apabila Fazel membalas satu tweet yang dimuat naik oleh akaun Twitter Perdana Menteri, Najib Razak.


Difahamkan, Fazel membalas tweet dari Perdana Menteri yang mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa nahas MH370. Fazel menyatakan kemalangan Mh370 sebagai satu konspirasi, bukannya satu kemalangan.

"@NajibRazak jibjib..it's not an accident, it's a conspiracy", tulis Fazel dalam ruangan komen Tweet Najib Razak.

Menyedari perbuatan pengguna Twitter terbabit, Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar kemudian menulis di Tweetnya, meminta agar PCIRC atau polis siber Malaysia menyiasat pengguna akaun Twitter terbabit"

“PCIRC@PDRMsia Sila kesan dan siasat ‘Fazel’ di bawah ini,” kata Khalid.

Bersama tweet itu, Khalid juga turut menyertakan keratan gambar 'screenshot' yang memaparkan pengguna Twitter tersebut membalas tweet Najib Razak.

Semalam, kerajaan Malaysia mengisytiharkan kehilangan MH370 sebagai kemalangan dan kesemua 239 penumpang dan anak kapal dianggapo terkorban.

- Siakapkeli.com.my

Posted by Jeebond BLM

AKHIRNYA MH370 DIISYTIHAR KEMALANGAN, TIADA YANG HIDUP!!!


MH370 diisytihar kemalangan, 239 penumpang dan kru dianggap terkorban

KETUA Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman mengumumkan mengenai status terkini MH370 yang disiarkan oleh RTM1. 
-- fotoBERNAMA

Kedahkini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena