Friday 23 January 2015

M'sia dah kaya? Pakcik beskal pon ade smart tag...ngko hado! Ringgit pulih, satu malam aje...

Sabtu, 24 Januari 2015

jgn main-main, pakcik beskal pon ade smart tag.. ko hado?

Bangun pagi belek surat khabar tengok berita ringgit pulih. Lihatlah kehebatan Najib memerintah. Berminggu turun naik 4-5 sen terus pulih Ringgit Malaysia. Negara lain naik 10-20 sen rileks ja. 
- Tote -
Hakikatnya...
Ekonomi merosot. Duit jatuh teruk. Rakyat setengah mati.


King Jason added 5 new photos.
17 hrs · 
Terbaek...
Ekonomi merosot. Duit jatuh teruk. Harta negara entah kemana. Kerajaan tambah lagi penyedap rasa untuk rakyat dengan pelbagai cukai dan gst.
Menteri menyamun beratus juta rileks ja goyang kaki. Rakyat marhein terpaksa buat bermacam-macam kerja untuk bela anak bini. Yang tak kuat iman jadi menyamun. Nasib tak baik terkantoi padah yang dapat.
Tak mustahil jika kamu senang sekarang tetapi kemudian hari ini juga bakal di lakukan oleh anak cucu kamu dek kerana kebodohan kamu memangkah parti bodoh dan korup yang memerintah. Sanggupkah kamu melihatnya???
Kes: Curi Lembu
Lokasi: Temerloh
Sumber: Group Persatuan Penternak Lembu
- Tompo -

Pengalaman Tinggal di Asrama, Masak Maggi dalam Baldi

Bagi mereka yang pernah melalui zaman-zaman sebagai seorang pelajar institut pengajian tinggi pasti merasai susah senang kehidupan jauh dari rumah keluarga masing-masing. Lebih-lebih lagi mereka yang tinggal di asrama yang mana kadang-kadang tiada kemudahan penyediaan makanan secara sendirian.

Menerusi inbox laman Facebook Siakapkeli, seorang bekas lepasan Institut Kemahiran Mara, berkongsikan pengalaman beliau ketika tinggal di asrama bersama rakan-rakan pada semesta pertama.

Kebiasaannya kita memasak dan menjamu selera maggi dalam mangkuk atau pinggan tetapi lain pula cerita saudara ini.


Kerana ketiadaan mangkuk dan gelas, dia bersama rakan-rakan bersepakat memasak maggi di dalam baldi. Lebih kurang sedozen pek maggi dimasak mereka dalam baldi dan makan bersama.

Selain itu air minuman juga dibancuh di dalam baldi dan menjadikan botol-botol minuman yang sudah tidak digunakan sebagai gelas.

Apa boleh buat, bila terdesak di situ lah timbul kreativiti. Walaupun agak menyedihkan namun tidak dapat dinafikan ia satu pengalaman yang menyeronokkan kerana kesusahan ini dialami dan dikongsikan bersama.Siakapkeli.com.my

Jangan ketawa !



Jangan ketawa aaa...jom pakat pi...

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena