Thursday 2 July 2015

Mengapa berlaku perpecahan di dalam PAS sekarang ini...Bukti kukuh 2 video PAS-UMNO

Khamis, 2 Jun 2015

2 Video Ini Cukup Untuk Menerangkan Mengapa Berlaku Pepecahan di Dalam PAS Sekarang Ini

  • JULY 2, 2015 AT 1:32 AM
  •  
  •  
  • 0 COMMENTS
  • Sejak 2008, sudah ada usaha dari Majlis Syura Ulama (MSU) sendiri yang mahu melaksanakan agenda untuk mewujudkan kerajaan perpaduan (UG) di antara PAS-UMNO di Perak dan Selangor, dan mengkhianati kemenangan yang telah dicapai oleh gabungan PAS-DAP-PKR (pada ketika itu nama Pakatan Rakyat belum wujud). Malangnya ramai yang tidak mengetahui kerana usaha itu berjaya di rahsiakan oleh kepimpinan tertinggi PAS, iaitu di peringkat Presiden dan MSU. Perkara ini berjaya di sembunyikan sehinggakan Tok Guru Nik Aziz sendiri sebagai pengerusi MSU tidak tahu menahu mengenai hal ini. Siapakah di dalam MSU yang terlibat di dalam agenda Kerajaan Perpaduan (UG) selain dari Nasaruddin Mat Isa yang diarahkan untuk menjadi orang tengahnya? Tonton 2 video di bawah:



    Perkara ini lah yang menjadi punca perbalahan di dalam PAS sehingga mewujudkan apa yang dipanggil Golongan Ulama dan Profesional atau sekarang lebih di kenali sebagai Kumpulan Konservatif dan Kumpulan Progresif di dalam PAS. Bukan kerana di dalam kedua-dua kumpulan ini tiada golongan ulama atau golongan profesional yang menyokong mereka, tetapi kerana perbezaan aliran pemikiran inilah yang menyebabkan berlakunya perpecahan di dalam PAS terutamanya kerana keengganan kumpulan progresif untuk bersama membentuk kerjasama politik dengan UMNO dan mengkhianati majoriti aspirasi rakyat yang mahu menumbangkan UMNO Barisan Nasional melalui Pakatan Rakyat.
    Di dalam video di atas juga di paparkan bagaimana kumpulan progresif ini digelar dengan pelbagai gelaran contohnya Anwarinas (yang turut di popularkan oleh Utusan Malaysia), Parasit, Jebon dan sebagainya. Seterusnya bagaimana perancangan telah di buat untuk menyingkirkan kesemua pimpinan kumpulan progresif di dalam PAS dan digantikan dengan kumpulan konservatif yang mesra UMNO. Sehingga ketahap ini UMNO telah berjaya di dalam usaha mereka untuk memerangkap PAS dan memecah-belahkan sesama ahli mereka dan seterusnya memecah-belahkan perpaduan di dalam Pakatan Rakyat.
    Hasil dari itu wujudlah gerakan harapan baru sekarang ini yang tujuan asalnya adalah untuk meneruskan semula perjuangan asal PAS yang dibawa oleh arwah Ust. Haji Fadzil Mohd Noor dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang mahukan mengekalkan perpaduan di kalangan ahli-ahli PAS yang mahu menumbangkan UMNO BN dan mengekalkan serta memperkuatkan perpaduan di kalangan kesemua parti utama di dalam Pakatan Rakyat. Ini adalah kerana sehingga kini adalah dirasakan bahawa inilah platform terbaik yang ada untuk merealisasikan cita-cita tersebut.
    Sumber: Artikel Asal Admin Kejar.Org.

    0 comments:

    Post a Comment

    Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
    SILA LAYARI
    Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
    PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

    Popular Posts

    © 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

    Designed by ScreenWritersArena