Friday 18 November 2016

[Video] Dr M: BERSIH 5 peluang terakhir rakyat..."Maria Chin ditahan polis, Ambiga ketuai BERSIH 5".

Jumaat, 18 November 2016


Dr M: BERSIH 5 peluang terakhir rakyat

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, perhimpunan BERSIH5 adalah jalan terakhir bagi rakyat untuk menyatakan rasa tidak puas hati mereka dengan keadaan di negara hari ini.
"Bukan sahaja ia (BERSIH5) tidak haram, tetapi menjadi penting kerana lain-lain saluran telah ditutup oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak," katanya dalam video dua bahagian yang telah disebarkan di media sosial.
Beliau juga menjelaskan bahawa perhimpunan itu tidak haram kerana demonstrasi sering diadakan untuk menyingkirkan pemimpin di negara-negara lain yang mengamalkan sistem demokrasi.
Contoh terbaru, katanya, seorang pemimpin disingkirkan melalui cara demonstrasi itu adalah bekas Presiden Brazil Dilma Rousseff.
Himpunan BERSIH5 esok itu diadakan untuk memberi tekanan kepada Najib supaya meletak jawatan berikutan terpalit dengan skandal kewangan yang melibatkan 1MDB, cetusan idea perdana menteri.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena