Sunday 27 November 2016

[Video Ucapan Anak Muda] Sultan Johor bertemu pemimpin muda PPBM di istana unik Flinstone.

Isnin, 28 November 2016
1Syed-saddiq

Sultan Johor bertemu pemimpin muda PPBM di istana unik

 | November 28, 2016
Ia selepas Syed Saddiq disiasat kerana surat terbukanya kepada Sultan Johor berhubung demonstrasi jalanan.

PETALING JAYA: Selepas suratnya mempersoalkan larangan Sultan Johor mengadakan demonstrasi di negeri itu, pemimpin muda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Syed Saddiq Syed Abul Rahman semalam menerima nasihat daripada Sultan Ibrahim Sultan Iskandar selepas pertemuan di istana unik yang diinspirasikan daripada siri kartun Flinstone.
Saddiq yang mengetuai sayap pemuda PPBM itu turut memuat naik sekeping gambar menunjukkan Sultan Johor selesa berpakaian baju T sambil duduk di istana bertemakan zaman purba ala-Flinstone di Mersing, Johor.
“Sebelum patik tiba di Istana Flinstone secara jujurnya, patik cukup takut dan risau. Bukan kerana takut akan dikenakan tindakan berkenaan surat tempoh hari. Tapi risau sekiranya memang benar surat itu menyinggung perasaan DYMM Tuanku,” tulis Saddiq menceritakan pertemuannya.
“Namun, selepas berpeluang menghadap DYMM Tuanku, patik dapati bahawa Tuanku merupakan seorang Sultan yang berjiwa rakyat. Sangat memahami diri kecil patik, rakyat biasa.”
Menurut Saddiq, pertemuan itu diatur oleh Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.
“Baginda Tunku mempunyai impian dan perancangan tentang segala apa yang dititahnya. Bola sepak, kesepakatan Bangsa Johor dan masa depan anak muda Johor,” tulis Saddiq dalam catatan menghargai keluarga diraja itu.
“Patik sejujurnya amat terharu dan berasa rendah diri apabila DYMM Tuanku bersama seisi keluarga diraja sudi bercemar duli berjumpa patik dan meluangkan masa hampir seharian bersama patik, rakyat biasa.
“Memang benar kata orang dulu-dulu, raja dan rakyat berpisah tiada,” katanya.
Saddiq sebelum ini disoal siasat polis selepas surat terbuka dimuat naik di laman Facebooknya, mengkritik larangan mengadakan demonstrasi di Johor yang dititahkan Sultan Johor.
Ia susulan laporan yang memetik kenyataan Sultan Johor sebagai tidak membenarkan sebarang tunjuk perasaan jalanan diadakan di Johor.
“Ia adalah tindakan tidak bertanggungjawab bagi mereka untuk berkumpul di tempat awam dan menghina pemimpin dan individu tertentu.
“Saya ingin menegaskan yang beta tidak akan membenarkan sebarang jenis demonstrasi diadakan di Johor,” menurut laporan The Star.
syed-saddiq-johor
Syed Saddiq melahirkan kekesalan kerana perbezaan pendapat tidak diraikan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena