Sunday 20 November 2016

[Video 'Uncle Soh' muncul lagi] Sekalung Tahniah Penganjur & Peserta BERSIH 5...Tahniah buat sahabat Pakatan Harapan (Amanah, PKR, DAP), PSM & PPBM! Tak mustahil Umno dan Pas bekerjasama?

Ahad, 20 November 2016


BERSIH 5 dianggap berjaya.
Antara sebab nya :
1. Walau pun dibuat tangkapan, diasak, diugut, disekat dan bermacam cara dibuat kerajaan termasuk propaganda oleh tv3, namum rakyat tetap hadir.
2. Kumpulan baju merah penyokong kerajaan telah gagal dapat sambutan. Hanya capai 1% dari target 300 ribu orang.
3. Kumpulan baju merah yang mempunyai wang yang banyak dan cukup berkuasa juga gagal menyaingi peserta BERSIH.
4. Tidak boleh dinafikan kegagalan kumpulan baju merah dianggap sebagai kegagalan kerajaan, kerana dunia melihat bahawa baju merah ditubuh dan disokong oleh kerajaan.
5. Imej kerajaan telah tercemar teruk dengan gelagat samseng kumpulan baju merah ini yang bertindak sebagai penguatkuasa, mengatasi undang-undang seperti kerajaan yang tidak bertamadun.
6. Polis juga rakyat. Mereka faham perasaan rakyat dan mereka cukup bertolak ansur. Tidak berlaku perkara buruk.
7. Kemuncak nya Tun M berucap di depan KLCC tempat tarikan pelacung dunia.
8. Mesej telah berjaya sampai ke seluruh dunia betapa rakyat sanggup hadapi bahaya rintangan untuk tunjuk perasaan. Kalau tiada tekanan dan rintangan, pasti berjuta juta rakyat akan turun.
9. Rakyat bersatu hati menentang musuh yang satu.
10. Buat sesuatu lebih baik dari tidak buat apa-apa langsung untuk cegah kemungkaran.
SEBARKAN...!!

Kami bukan ke jalanan untuk buat rusuhan ala keganasan . Tapi kami Barisan Rakyat nak beritahu secara aman bahwa kerajaan sarkas sekarang tidak relevan, kami Rakyat Marhaen kini bangkit melawan kezaliman yang dilakukan oleh kepimpinan parti UMNO/BN.

Tahniah buat sahabat Pakatan Harapan....



JOM BIOKOT TV3..
Melayu paling senang kena bodoh melalui Buletin Utama TV3 - Media Rasmi UMNO Barisan Nasional Celaka sepanjang zaman.

SEBARKAN..

BERSIH minta peniaga tuntut kerugian dari DBKL


Bendahari BERSIH, Thomas Fann berkata ini kerana peniaga diarah oleh DBKL menutup kedai semasa perhimpunan tersebut, maka pihak berkuasa itu harus disalahkan kerana kerugian berkenaan berbanding peserta BERSIH.

Tak mustahil Umno dan Pas bekerjasama - Annuar Musa

"Kalau DAP boleh menerima Tun Dr Mahathir, tidak mustahil kemungkinan Umno menerima Pas dan Pas menerima Umno untuk bekerjasama," kata Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa.
Beliau berkata ini kerana kedua-dua parti mempunyai asas perjuangan sama, menjunjung cita-cita sama dan lahir daripada 'DNA' sama.
"Politik adalah di atas 'possibilities', politik adalah satu seni yang berpelbagai kemungkinan.
"Saya percaya antara parti politik (Umno dan Pas) yang menjunjung cita-cita dan dasar perjuangan yang sama, dia tidak bergerak dalam bentuk 'parallel' dan saya yakin akan ada satu titik pertemuan (bergabung)," katanya.
Beliau berkata demikian ketika menjadi penceramah Sesi Keempat: Diskusi Politik pada Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah (K-PAU) 2.0 yang dipengerusikan anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Razali Ibrahim, di Pusat Dagangan Dunia Putra, hari ini.
Annuar berkata kedua-dua parti mempunyai banyak titik persamaan iaitu perjuangan terhadap agama, selain ingin melihat keamanan, kesejahteraan dan kedudukan Islam pada kedudukan terunggul.
Bagaimanapun beliau menyerahkan kepada kepimpinan tertinggi Umno untuk tujuan itu.
Beliau berkata mana-mana parti Melayu yang bersekongkol dengan pembangkang sebenarnya berada di bawah telunjuk DAP.
"PKR, Parti Amanah Negara dan terbaharu Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang berada di bawah DAP tidak mempunyai maruah perjuangan kerana mereka berada di bawah kuasa perjuangan orang lain," katanya.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena