Sunday 27 November 2016

[Video] Gabungan Pejuang Rakyat: Kami Anti BULI & Anti SAMSENG politik...Abang Kucing cabar Jamal 'masuk gelanggang' & Jadilah anak jantan dan buat benda yang betul!

Isnin, 28 November 2016

Image result for Gambar samseng umno serang parlimen
Image result for Gambar samseng umno serang parlimen
Khalid Samad tiba ke Parlimen dengan keretanya. Beliau terpaksa dilindungi oleh pengawal keselamatan Parlimen.

UMNO patut pecat ahli terlibat rusuhan di Parlimen

oleh Fatih Hassan Nordin
img_9704
KUALA LUMPUR, 25 NOV: Selain menyerahkan siasatan kepada polis, UMNO patut memecat ahlinya yang terlibat dalam rusuhan di pekarangan lobi Parlimen, semalam, ujar Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke Siew Fook.
Menyifatkan rusuhan itu sebagai tidak boleh diterima dan melampaui batas, beliau turut menggesa agar Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman dikenakan tindakan disiplin oleh UMNO ekoran dakwaan menaja kumpulan rusuhan terbabit.
“Tidak ada sesiapa yang dibenarkan mengganggu Parlimen. Malah, saya yakin pemimpin dari pihak kerajaan (Barisan Nasional) juga bersetuju dengan perkara ini. Mereka patut rasa malu,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat DAP di sini, hari ini.
Sekumpulan individu dari Pasir Salak yang dipercayai diketuai oleh anak Tajuddin merusuh dan menyerang Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad ekoran kenyataan “sial” yang dilemparkan Khalid sebagai tindak balas terhadap kenyataan seksis Tajuddin.
Tajuddin pada Isnin lepas menggelar Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok sebagai satu-satunya perempuan yang ada ‘kok’ sehingga mengundang kecaman beberapa anggota Parlimen pembangkang yang menuntut supaya beliau menarik semula kenyataan itu.
Polis, dalam pada itu, telah mengarahkan supaya 10 individu termasuk anak Tajuddin menyerah diri kepada polis pada jam dua petang tadi atau tindakan penahanan akan diambil.
Mengulas lanjut, Anthony yang juga Setiausaha Organisasi DAP berkata, kekecohan seumpama itu tidak akan terjadi sekiranya Tajuddin yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO menarik balik kenyataan seksisnya dan memohon maaf kepada Teresa pada hari kejadian.
“Jangan buat sebarang kenyataan berbaur seksis di Parlimen, beliau mungkin bermaksud untuk berjenaka, tapi jenaka sedemikian tidak boleh diterima,” ujarnya. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena