Monday 14 May 2018

[Video Daim: 'Tidak bijak'] Tergesa-gesa serah kuasa kepada Anwar tidak bijak, kata Daim.

Selasa, 15 Mei 2018

Tergesa-gesa serah kuasa kepada Anwar tidak bijak, kata Daim


Pengerusi Majlis Penasihat Putrajaya Tun Daim Zainuddin berkata adalah "tidak bijak" untuk tergesa-gesa untuk melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri.
Beliau berkata peralihan kuasa daripada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad seharusnya berlaku ketika "pertengahan" penggal.
"Jika kamu ingkari janji rakyat, mereka tidak lagi akan mempercayai kamu lagi," katanya dalam temu bual dengan Straits Times Singapura.
Daim, kini menjadi tokoh penting dalam pentadbiran baru Mahathir, berkata beliau telah berjumpa dengan Anwar dan menyampaikan kata-kata berikut: "Kamu semua telah cuba banyak pilihan raya dan gagal. Sama ada kamu suka atau tidak, Mahathir berjaya."
Anwar dijangka akan dibebaskan dari penjara esok. Sehari sebelum hari mengundi, Anwar menggesa rakyat Malaysia supaya menyokong Mahathir pada pilihan raya ke-14.
Sebelum ini, Mahathir berjanji untuk membenarkan Anwar menggantikannya selepas dua tahun.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena