Thursday 17 May 2018

[Video SHAHRIZAT JALIL dah risau takut disoal siasat & Shahrizat! Jangan banyak cakap bayar balik wang rakyat RM250 juta] UMNO dimakan sumpah...Kepada pemimpin kaki songlap, kemana lagi anda boleh lari?

Jumaat, 18 Mei 2018

LEMBU MANA BOLEH TINGGAL DALAM KONDO MEWAH?? SHAHRIZAT UMNO BISU

UMNO dimakan sumpah...

Segalanya berlaku dengan sangat pantas. Tidak pernah kita terbayang bagaimana sebuah ‘rejim tua’ yang digeruni, mewah dan sombong hilang kuasa sekelip mata – secara aman – tanpa huru-hara– hanya dalam tempoh kurang 24 jam selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). 

Keadaan ini mungkin tidak pernah kita jangka. Ya. Rakyat Malaysia sudah pasti menanam harapan agar negara ini ditadbir oleh sebuah kerajaan yang adil, demokratik dan berintegriti. Tetapi untuk melihat regim tertua itu tersungkur sedemikian rupa amatlah diluar jangkauan. 

Mungkin ramai menjangkakan Barisan Nasional (BN) akan terus menang walaupun dengan majoriti mudah namun jarang-jarang orang menduga BN tumbang penuh memalukan apabila ramai ayam-ayam sabung mereka bertaraf menteri dan pimpinan tertinggi terkorban. 

Keramat suara rakyat – mungkin ini paling sesuai menggambarkan betapa berkuasanya setiap pangkah rakyat Malaysia pada kertas undi sehingga terkuburnya sang pemerintah sejak berdekad-dekad lalu sejak negara mencapai merdeka pada 1957. 

Ini adalah referendum rakyat. Ini adalah bukti bahawa rakyat telah jenuh dan muak dengan segala propaganda UMNO-BN yang menjaja ketakutan yang berselindung disebalik slogan agama, bangsa dan tanah, pada masa yang sama tangan-tangan itu yang galak mencuri harta negara. UMNO akhirnya dimakan sumpah! 

Soalnya sekarang, apa selepas ini? Apa yang perlu dilakukan oleh kerajaan Pakatan Harapan untuk mengemudi Malaysia baru pasca PRU14? Sudah tentu, rakyat menunggu dengan penuh keterujaan dan harapan menggunung pelaksanaan segala janji dalam manifesto – demi sebuah Malaysia yang lebih adil, demokratik dan bermaruah. 

Tidak sampai tujuh hari memegang tampuk kuasa, kerajaan Pakatan Harapan tidak berlengah dibuai kemenangan. Satu demi satu langkah diambil untuk menstabilkan kerajaan sekaligus melaksanakan beberapa tindakan drastik mengukuhkan kembali ekonomi negara yang tempang dikemudi kerajaan lalu – termasuk menamatkan ‘drama’ lompat-melompat pembentukan beberapa kerajaan negeri sebelum ini. 

Sebaik mengangkat sumpah selaku Perdana Menteri ke tujuh, Tun Dr Mahathir Mohamad telah melaksanakan langkah drastik memulihkan semula kedudukan politik dan ekonomi negara.
Image may contain: one or more people, people standing and indoor

Ini termasuk meneruskan usaha menyelamatkan puluhan billion ringgit akibat ‘disonglap’ pasukan Najib Razak sehingga nama negara turut tercemar di seluruh deunia dengan panggilan ‘kerajaan kleptokrasi’. 

Demi memastikan wujudnya ketulusan awam siasatan penyelewengan 1MDB, kerajaan juga telah menggugurkan status sulit laporan pengauditan 1MDB yang digunakan oleh Jawatankuasa Kira-Kira Wang Awam Negara (PAC) dan sudah boleh diakses oleh rakyat. 

Usaha ini tidak terhenti disitu, kerajaan turut menjalankan ‘serbuan’ di kediaman peribadi bekas Presiden UMNO Najib Razak untuk mencari sebarang dokumen dan barang bukti melibatkan penyelewengan. 

Bagai kiambang kembali bertaut, itu dapat kita lihat apabila Tun Mahathir mempercepatkan usaha pembebasan bagi Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah merengkok tiga tahun dalam penjara akibat fitnah – pembebasan beliau pada 16 Mei 2018 seharis sebelum umat Islam negara ini menunaikan ibadah puasa Ramadan mengembalikan segala ingatan kita kepada era kegemilangan Malaysia sebagai harimau asia.

Mesti tidak diberi sebarang jawatan rasmi kerajaan, gandingan Mahathir-Anwar dilihat akan memberi kesan yang lebih positif dalam pembinaan semula negara. 

Satu demi satu pelaksanaan dasar merakyatkan ekonomi diumumkan. Hari pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim juga diwarnai dengan pengumuman Tun Mahathir yang mahu supaya cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) tidak dikutip. 

Sejajar pengumuman tersebut, kementerian kewangan pada hari yang sama telah mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa berkuatkuasa 1 Jun 2018, cukai GST yang dikenakan pada kadar 6% akan dikurangkan pada kadar 0%. 

Walau apa pun ‘drama’ atau ‘kekecohan’ yang mungkin atau telah berlaku sepanjang minggu-minggu awal pentadbiran kerajaan baru Pakatan Harapan. Rakyat tetap menaruh kepercayaan bahawa segala langkah yang diambil haruslah memberi tumpuan untuk meringankan beban kos sara hidup dan pemulihan poket mereka. 

Yang penting, rakyat menuntut keadilan agar setiap sen duit yang disonglap pemimpin UMNO-BN dapat dipulangkan kepada kantung negara. 

Kepada pemimpin kaki songlap, kemana lagi anda boleh lari? – Roketkini.com 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena