Friday 9 May 2014

Dr M kata Najib dah tidak bermaya...tak ada gigi untuk menggigit lagi...

Sabtu, 10 Mei 2014

Mahathir - Najib tak mempunyai gigi untuk menggigit lagi...

Dr M kata Najib dah tidak bermaya lagi...

Dr Mahathir Mohamad berkata Perdana Menteri Najib Abdul Razak cuba untuk tenteramkan kebangkitan ketegangan kaum dan agama tetapi tidak berdaya untuk berbuat demikian.

Mahathir ditanya sama ada keadaan semasa mencerminkan kepimpinan Najib yang lemah Najib dan haruskah dia terus memimpin negara?

" Terpulang kepada rakyat , mereka yang memilih beliau. Najib cuba untuk melakukan kerja yang baik tetapi dia kini dalam keadaan yang sukar ," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini.

Najib telah diletakkan ke dalam satu kedudukan yang sukar, di mana rakyat menuntut liberalisme tetapi pembangkang cuba salahgunakan keadaan seperti itu, katanya.

" Dia dalam kedudukan yang sangat sukar, apabila dia(Najib) cuba mengambil sesuatu tindakan , ramai yang berkata dia tidak liberal, tetapi jika tidak, perkara lebih buruk.

"Rakyat tidak memberi mandat yang kuat kepadanya(Najib), " katanya , merujuk kepada keputusan pilihan raya umum lalu .

Sepanjang tempoh perkhidmatan beliau , Mahathir - yang sentiasa memperoleh mandat dua pertiga - diketahui tegas terhadap mereka yang cuba mengancam keselamatan negara.

Bagaimanapun, Mahathir juga dituduh menghancurkan perbezaan pendapat dan musuh-musuh politiknya dengan mengamalkan pemerintahan secara kuku besi.

Sementara itu, bekas Perdana Menteri juga mengambil menegur Ikatan Muslimin Malaysia (Isma ) atas kenyataan kontroversi .

Mahathir berkata,kenyataan "Cina adalah penceroboh" tidak melakukan apa-apa yang baik untuk negara.

"Hakikatnya ,orang Cina di sini ,adalah warganegara Malaysia dan ada hak sebagai warganegara, " katanya.

"Kita tidak mahu orang ramai menghasut supaya ada rusuhan kaum. Isma perlu menyimpan pendapat itu pada diri mereka sendiri, " tambah bekas Perdana Menteri , yang dirinya dulu telah dituduh menimbulkan ketegangan kaum.

Beliau juga mendakwa Isma tidak memahami apa sebenar termaktub dalam Al-Quran, bila Isma berkata hudud patut dikenakan ke atas orang bukan Islam.

"Saya fikir dia tidak membaca Al-Quran dengan betul.Allah tidak suka orang yang menimbulkan rusuhan, "katanya.

Bekas presiden Umno turut menasihatkan parti , yang akan menyambut ulang tahun ke-68 pada hari Ahad (11 Mei) , untuk mendengar suara rakyat dan Pembangkang, sebagai satu cara untuk mengukuhkan sokongannya.

"Sebagai pemimpin politik , seseorang mesti mendengar apa yang telah diperkatakan oleh rakyat, terutama pembangkang. 

Walaupun anda tidak perlu melayan pembangkang yang mahu menjatuhkan kerajaan , jika anda mengabaikan mereka, anda mungkin terus kehilangan sokongan, "katanya.

Beliau menggesa Umno untuk belajar daripada dari sejarah di mana banyak parti politik telah gagal untuk terus hidup.



Sementara itu, Mahathir seolah-olah tidak yakin jika Sarawak perlu mendapatkan royalti minyak 20 peratus kerana ia adalah sebuah negeri yang kaya , dan mencadangkan bahawa Kedah, di mana anaknya Mukhriz menerajui negeri ini, perlu mendapat manfaat daripada royalti minyak.

"Terpulang kepada kerajaan untuk membuat keputusan, sama ada ia perlu memberi atau tidak . Tetapi saya mendapati bahawa Sarawak adalah negeri yang kaya, " katanya.

"Kedah tidak mempunyai minyak, bukannya memberikan mereka 20 peratus,(mengapa tidak) beri Kedah tiga peratus , kita tidak meminta banyak. Kedah adalah sebuah negeri miskin, lebih miskin daripada Perlis.tegas Mahathir - mk

Helloooo Mahathir, Kelantan ada minyak tapi tak dapat royalti pasai apa? Bukan hang punya pasaikah??
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena