Tuesday, 27 May 2014

[Video] Piala Thomas: Raja Bomoh - KJ menteri ni bodohlah, berhinggus...Letak jawatan laa...

Selasa, 27 Mei 2014


Video : KJ Bodoh Dan Punca Kekalahan Skuad Piala Thomas, Perlu Letak Jawatan – Raja Bomoh
By Editorial May 27, 2014 : 1:29 pm
Raja Bomoh Marah
Kuala Lumpur – Raja Bomoh, Datuk Mahaguru Ibrahim menyifatkan Menteri Belia Dan Sukan, Khairy Jamaluddin sebagai punca kekalahan skuad Piala Thomas dan perlu memikul tanggungjawab dengan meletakkan jawatan sebagai menteri.

Ini kerana, menurutnya kenyataan Khairy sebelum ini meminta masyarakat agar tidak meletakkan sebarang harapan kepada skuad negara itu.

“Ini kerana sejak awal-awal lagi dia telah mengatakan skuad ini tidak akan masuk ke peringkat akhir, tetapi bila dapat masuk peringkat akhir dia (cuba) ambil kesempatan (publisiti)” ujar kepada wartawan Suara.TV sebentar tadi.

Ibrahim turut meminta Khairy agar meletakkan jawatan kerana gagal menjalankan tanggungjawab sebagai seorang menteri.

Menurutnya sebagai seorang menteri yang diberi tanggungjawab menjaga dan membangunkan sukan negara, Khairy sepatutnya terus memberikan semangat kepada para pemain dan bukannnya mengeluarkan kenyataan yang boleh menajtuhkan moral pemain.

Namun sebaik sahaja pasukan badminton negara berjaya melangkah ke separuh akhir menentang Jepun, Khairy dikatakan terhegeh-hegeh mencari publisiti dengan menghadiri perlawanan akhir itu.
“Dia mengata, kemudiannya memuji.

“Menteri (KJ) ini bodohlah, dia patut meletakkan jawatan” ujarnya lagi.
Memetik laporan Utusan Malaysia sebelum ini, Khairy dilaporkan meminta rakyat negara ini agar tidak meletakkan harapan tinggi terhadap skuad Pia¬la Thomas negara untuk melakar kejayaan yang besar pada kejohanan dwi tahunan itu.

Beliau berkata, peluang skuad kebangsaan untuk sampai ke peringkat separuh akhir adalah amat sukar
“Saya rasa lebih elok jika kita meletakkan satu sasaran yang sederhana kerana saya tidak mahu ada yang memberikan harapan yang terlalu tinggi,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Malaysia Purple League.

Menurut Khairy, harapan yang diletakkan terhadap skuad badminton negara perlulah lebih realistik bersesuaian dengan barisan pemain yang Malaysia miliki pada masa sekarang.


By Mohamad C.W April 30, 2014 : 7:47 am

Chong Wei Mahu Ramdan Misbun Dalam Skuad Piala Thomas
Chong Wei mahu Ramdan dalam skuad Piala Thomas
KUALA LUMPUR – Pemain badminton No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei berharap slot ter­akhir pemain perseorangan lelaki negara untuk ke Piala Thomas 2014 menjadi milik pemain bebas, Misbun Ramdan Misbun, walaupun anak kepada bekas jurulatihnya itu, tewas kepada Goh Soon Huat pada sesi pemilihan akhir semalam.
Chong Wei memiliki alasannya yang tersendiri mengapa dia memilih Ramdan di sebalik kekalahan pemain berusia 23 tahun itu kepada pemain Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Soon Huat 21-19, 21-15 dalam ujian di Stadium Juara, Bukit Kiara.

Kapten skuad kebangsaan itu berkata, sebagai pemain paling se­nior, dia memilih pengalaman yang mana kelebihan tersebut ada pada Ramdan yang dipercayai lebih layak menggalas tanggungjawab berat sebagai pemain perseorangan keempat pada kejohanan penting seperti Piala Thomas yang akan berlangsung di New Delhi, India pada 18-25 Mei.

“Bagaimanapun, semua ke­pu­tusan tetap terletak di tangan BAM yang akan membuat pemi­li­han tersebut dan saya yakin apa sahaja keputusan mereka, ia dilakukan untuk kepentingan skuad kebangsaan,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri majlis pelancaran Ma­laysia Purple League yang disempurnakan oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin di sini semalam.

Menurut Chong Wei, Ramdan memiliki pengalaman yang lebih berbanding Soon Huat jika penampilan di pentas antarabangsa turut diambil kira kerana pemain itu telah pun memena­ngi beberapa pertandingan di luar negara.
Jelasnya, dia menyedari Soon Huat juga semakin menunjukkan peningkatan sejak ke­belakangan ini dan buktinya dia mampu menewaskan Ramdan semalam, tetapi katanya, situasi dalam Piala Thomas berbeza.
“Saya rasa kita kena bagi dia (Ramdan) peluang, tetapi saya juga yakin BAM akan buat yang terbaik untuk Piala Thomas,” ujarnya.

Sementara itu, Timbalan Presiden BAM, Datuk Norza Zakaria ketika diajukan pertanyaan sama ada tempat Soon Huat sudah pun terjamin, berkata keputusan masih belum muktamad kerana BAM hanya akan berbuat demikian pada mesyuarat majlis Sabtu ini.

Bagaimanapun, beliau mene­gaskan, kriteria yang turut diambil kira BAM bukan sahaja pe­ngalaman, tetapi badan induk itu juga menimbangkan peluang memberikan pendedahan kepa­da pemain pelapis seperti Soon Huat.

BONGKAR!!..Lee Chong Wei dedah sikap ego Liew Daren yang sebenar


Pemain perseorang nombor satu dunia, Lee Chong Wei tampil membuka mulut dan membuat pendedahan pertama berhubung punca prestasi merudum pemain perseorangan ketiga negara Liew Daren pada saingan Piala Thomas yang sedang berlangsung ketika ini.

Menurut pemain berusia 32 tahun itu, dia dan barisan kejurulatihan sudah lama mengesan perubahan pada diri Liew namun enggan memberitahu kepada umum sebaliknya memberi nasihat dan teguran berterusan. Katanya lagi, penurunan prestasi pemain berusia 27 tahun itu disebabkan sikap ego yang tinggi selepas memenangi gelaran pertamanya di Terbuka Perancis pada 2012.

“Dia ingat dia sudah bagus. Masa sesi latihan apabila jurulatih bagi nasihat, dia tak mahu ikut. Sudah mula seperti tidak mahu terima nasihat orang lain. Saya sendiri pernah marah dia. 

Saya beritahu kepadanya, masa dia masih berada di bawah, memang tiada tekanan tapi bila dia sudah menghampiri standard saya, tekanan pasti berbeza."

2 ekor pemain single tu x payah main lah... macam pondan. Gantilah dgn pemain2 lain yg lebih berbakat, bersemangat juang yg tinggi. Ramai pelatih yg ada tapi x nak ketengahkan. BAM sebiji mcm FAM.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena