Saturday 26 March 2016

[Video] 'Babi haram tapi babi tak makan duit rakyat'! Henti terima dana politik dari luar negara, kata Dr M

Ahad, 27 Mac 2016
Page Liked · 9 hrs 
Baju ini akan memenuhi dataran merdeka 2hb ini.

Aku tau laa babi haram tapi babi tak makan duit rakyat ..yang makan duit rakyat tu serupa babi laa...mohon terasa...!!!
Page Liked · 10 hrs 
Sila beri sebab kenapa ketawa mereka buat rakyat marah..?


Henti terima dana politik dari luar negara, kata Dr M

Parti politik patut berhenti menerima dana politik dari luar negara, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Beliau berpendapat ini kerana mana-mana pihak yang menang dalam pilihan raya, perlu mengikuti 'telunjuk' negara yang memberi sumbangan berkenaan.
"Pembiayaan dana politik asing patut dihentikan tetapi kalau sumbangan dari pihak tempatan boleh. Tetapi jumlahnya tidak perlu terlalu tinggi.
"Kalau kita menang, kena ikut negara luar. Tak baik untuk negara ini.
"Sudah tentu mereka mempunyai niat yang berbeza. Kita ada niat yang lain," katanya sambil menambah dasar Malaysia dan negara yang memberi sumbangan tersebut berbeza.
Beliau berkata demikian dalam sidang media di Putrajaya hari ini.
Katanya, semasa menjadi perdana menteri, beliau tidak pernah menerima dana politik lebih daripada RM200 juta hingga RM300 juta.
Katanya, beliau juga tidak ambil duit dari mana-mana negara atau syarikat asing.
"Tak pernah (terima duit dari dana asing). Hanya dari orang tempatan, malah dari syarikat asing (tidak pernah)," katanya.
Selain itu, ditanya mengenai kunjungannya ke Arab Saudi baru-baru ini, Mahathir berkata beliau ke sana atas jemputan dan bukan untuk meminta tolong daripada negara berkenaan.
"Saya ke sana sebab saya dijemput oleh Arab untuk cakap mengenai politik dan macam mana kita dapat majukan Malaysia. Dia nak belajar. Saya tak pernah pergi ke luar nak pergi minta tolong," katanya.
Sementara itu, ditanya sama ada pihak NGO turut perlu berhenti menerima dana asing, beliau bersetuju dengan perkara itu.
Katanya, seperti Amerika Syarikat, beliau mendakwa negara berkenaan cuba membiayai NGO bagi memastikan perubahan regim di sesebuah negara.
"NGO juga (tidak patut menerima dana asing). Saya tahu Amerika Syarikat membayar banyak NGO. Mereka menggunakan duit untuk memastikan perubahan rejim.
"(Jadi) saya rasa kita tidak patut menerima mana-mana dana asing yang cuba untuk mempengaruhi politik di negara ini," ujarnya.
Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena