Tuesday 22 March 2016

#KamiSayangRinduTokGuru...Antara NAJIB & LIM GUAN ENG, siapakah yang patut bercuti?

Selasa, 22 Mac 2016
“Kelak akhir zaman akan ada PEMIMPIN2 yang ANIAYA, MENTERI2 yg FASIQ, HAKIM2 yang CURANG, ULAMA2 PENDUSTA. Barang siapa antara kamu yang sempat menemui zaman ini maka HENDAKLAH dia TIDAK menjadi PEGAWAI PAJAK mereka dan KAKITANGAN KERAJAAN mereka dan PENGUASA utk membantu keburukan yang mereka lakukan... kerana segala PERBUATAN mereka akan MEMBAWA mereka ke JALAN NERAKA” -(HR- Thabrani)

Sama-sama kita renungkan kembali amanat Almarhum Tok Guru...

Al-Fatihah...


#KamiSayangRinduTokGuru




Antara NAJIB & LIM GUAN ENG, siapakah yang patut bercuti?

Lim Guan Eng Perlu Bercuti.
Ada cadangan dari beberapa pihak yang meminta dan menggesa Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agar bercuti sementara menunggu siasatan isu pembelian banglo beliau selesai disiasat.

Bagi aku cadangan tersebut adalah suatu jenaka. Kenapa aku mengatakan ianya suatu jenaka? Mudahnya kerana Lim Guan Eng hanya Ketua Menteri Pulau Pinang bukannya Perdana Menteri.

SPRM tidak berada di bawah Ketua Menteri, Polis tidak berada di bawah Ketua Menteri. Sehingga hari ini, aku rasa Guan Eng sudah nyatakan secara terbuka bahawa beliau bersedia disiasat. SPRM juga menyatakan bahawa siasatan akan dijalankan.

Guan Eng tidak mempunyai kuasa terhadap SPRM samada untuk mengganggu atau memberhentikan siasatan. Guan Eng tidak berkuasa untuk melakukan sebarang unsur campur tangan terhadap siasatan SPRM mahu pun polis.

Kedudukan Guan Eng tidak seperti Najib Razak yang mana SPRM dan Peguam Negara berada di bawah beliau.

Kita semua sudah lihat apa yang berlaku kepada SPRM di dalam siasatan 1MDB, SRC International dan RM2.6 bilion.

Jika Guan Eng mengambil tindakan bercuti, ianya adalah suatu langkah yang baik tetapi tidak perlu. Jadi tidak perlu lakukan tindakan yang tidak perlu.

Yang sepatutnya bercuti ialah Najib bukan Guan Eng.

BERANI BERUBAH.

Ahli Biasa DAP.
Zulhazmi Shariff
22/03/2016


Posted by Kedah Lanie 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena