Saturday 26 March 2016

Penasihat Petronas satu-satunya jawatan GAJI BUTA? Petronas tamatkan perkhidmatan 1000 pekerja & 400,000 rakyat masih menganggur.




Ahad, 27 Mac 2016
Page Liked · 35 mins 

Jawatan penasihat perlu dihapuskan. Habiskan boras aje...tak ada fungsi langsung..

bagi kat sleeping beuty senang penyamon nak kaut petronazzz sampai kering....huhuhu

Inilah yang dikatakan negara di landasan yang betul...

SETIAP BULAN, SETIAP TAHUN beribu-ribu pekerja tempatan dibuang kerja..

Sbb Menteri kewangan kata ekonomi negara semakin stabil, pelaburan asing meningkat dan KEDATANGAN PEKERJA ASING JUGA TURUT MENINGKAT SETIAP TAHUN...
Bekas Presiden dan CEO PETRONAS Tan Sri Shamsul Azhar Abbas membidas k'jaan yg campurtgn dan menekan PETRONAS agar 'membantu' syarikat Umnoputra yg sebenarnya parasit yg menjahanamkan negara kerana meletakkan harga yg melebih kadar semasa..

Beliau menegaskan PETRONAS bukan milik mana2 parti tapi negara.. dan tanggungjawab adalah untuk membantu semua kaum di negara ini.. bukan hanya UMNOPUTRA..

#SuspectMyPM #SuspekPakLah#SuspekPenasihatPetronas

400,000 rakyat Malaysia masih menganggur

400,000 rakyat Malaysia masih menganggur

SERDANG – Kira-kira 400,000 rakyat di negara ini masih menganggur dan tidak mempunyai sebarang pekerjaan.

Jumlah itu direkodkan berdasarkan mereka yang mendaftar di laman portal Jobs Malaysia.

Ketua Pengarah Tenaga Kerja Semenanjung Malaysia, Datuk Mohd Jeffrey Joakim berkata, bagaimanapun pihaknya akan mengusahakan bagi menempatkan sebahagian daripada mereka yang tidak bekerja di mana-mana industri yang menawarkan kerja kosong.

“Kadar pengangguran di negara ini adalah sebanyak 3.2 peratus, jumlahnya masih stabil dengan pertambahan peluang pekerjaan yang belum di sini," katanya.

Mohd Jeffrey berkata, cabaran wujud sama ada warga tempatan sanggup atau tidak menerima tawaran pekerjaan yang ditawar majikan.

Beliau dalam pada itu menggesa pihak majikan memberi tawaran gaji lebih baik supaya dapat menarik minat kepada mereka yang masih mencari kerja.

Gaji minimum ditetapkan undang-undang RM900 sebulan namun katanya, majikan seboleh-bolehnya digesa menawarkan gaji lebih tinggi daripada jumlah itu.

“Kalau majikan dapat berkorban sedikit dari segi tawaran gaji, saya rasa lebih ramai warga tempatan yang minat mohon pekerjaan ditawarkan.

“Bagilah gaji lebih sikit, tawarkan juga terma-terma perkhidmatan yang menarik, ini semua perlu ada pengorbanan daripada majikan,” katanya ketika ditemui pada Majlis Perasmian Karnival Kerjaya 2016 yang dihadiri kira-kira 10,000 pengunjung, hari ini.

Program anjuran Jabatan Tenaga Kerja Selangor dan Kuala Lumpur dengan kerjasama Persatuan Kebajikan Umum dan Masyarakat Penyayang serta Maeps Management Sdn Bhd dirasmikan Pengerusi Maeps, Datuk Dr Mohamad Satim Diman.

Lebih 5,000 peluang pekerjaan ditawarkan oleh 52 majikan dan 10 agensi yang turut terlibat dalam program diadakan di Maeps Serdang itu.
KDL.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena