Friday 7 December 2018

[Video Kepada Peserta Perhimpunan ICERD jgn guna BENDA SIAL ni!] Jika sampai tidak terkawal, kerahkan saja Pasukan Harimau MENGAUM! Terkini Kota Bharu-KL! Bentong jln jem teruk kerana ratusan ribu kenderaan sedang menghala ker KL! Hu yooo! Melayu conteng arang sesama sendiri - Sultan Nazrin.

Jumaat, 7 Disember 2018
Image result for Gambar harimau askar melayu
Lambang Rejimen - Digelar sebagai "Harimau Berjuang", wajah harimau mengaum dan pisau komando.
Foto Otai BERSIH.
Setuju sgt dgn saranan Persatuan Patriot agar jika keadaan sudah menjadi sampai tidak terkawal pada 8hb Disember nanti kerahkan saja Pasukan Harimau ini..
Foto Otai BERSIH.
Bentong jln jem teruk kerana ratusan ribu kenderaan sedang menghala ker Kuala Lumpur untuk hadir himpunan bantah Icerd besok..ayyuhh kawan2 tunaikan 'Fardhu Ain' ini ...

Melayu conteng arang sesama sendiri - Sultan Nazrin

Umat Melayu Islam sedang terperangkap dalam perlumbaan menconteng arang sesama sendiri, masing-masing ghairah menepuk air di dulang dan airnya semakin terpercik ke muka sendiri, titah Timbalan Yang di-Pertuan Agong Sultan Nazrin Muizzuddin Shah.
Titah baginda budaya politik negara ini menjelmakan ketaksuban baharu, menghidupkan budaya asabiah dan menganjurkan pemikiran mengutamakan kesetiaan kumpulan daripada kepentingan menerima kebenaran; malah mencanai minda mementingkan kumpulan daripada kelangsungan ummah lebih menyeluruh.
Sultan Nazrin bertitah umat Melayu hari ini kelihatan beransur lemah kerana telah kehilangan semangat ukhuwah, lemah jati diri, semakin hanyut dalam perlumbaan kebendaan dan semakin mabuk dilambung gelombang persaingan kuasa.
“Islam telah membina umat Melayu berdisiplin, amanah, jujur, luhur dan ikhlas; Islam telah menyatukan umat Melayu dengan membina ukhuwah hingga umat Melayu bersatu teguh sehingga muncul sebagai umat yang kuat; tetapi hari ini umat Melayu kelihatan beransur lemah," titah Sultan Nazrin di Bandar Hilir di Melaka hari ini.
Baginda bertitah sedemikian ketika menyempurnakan Majlis Pelantikan Ahli Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) dan Majlis Hakim-hakim dan Pendaftar Mahkamah Syariah Negeri Melaka di sini yang turut dihadiri Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Dr Mohd Khalil Yaakob; Anggota Jemaah Pemangku Raja Perak, Orang Kaya Bendahara Seri Maharaja, Tan Sri Dr Mohd Zahidi Zainuddin; dan Ketua Menteri Melaka Adly Zahari.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena