Friday 7 December 2018

[Video Ngauman Tun M kpd Harimau Malaya 'Pertahankan Maruah Negara' & Forever Malaya Tiger with Lyric] Bahaya Perangkap TAKSUB & ASHABIYAH! Sultan Selangor, Johor nafi sertai himpunan esok.

Jumaat, 7 Disember 2018

 ULTRAS MALAYA IN ACTION MALAYSIA VS THAILAND | AFF SUZUKI CUP 2/12/2018

Forever Malaya Tiger with Lyric



Alhamdulillah.. Apa yang sentiasa diingatkan aku akan bahaya kepada masyarakat Melayu kelompok pentaksub dan Ashabiyah, dan aku ingatkan orang Melayu hanya mampu dibangunkan mereka dengan Ilmu dan kefahaman beragama.. Ummat Melayu harus keluarkan dari kemiskinan..

Akhirnya dititahkan oleh Sultan yang bijaksana, Sultan Nazrin Shah..Sunguh tajam dan halus apa yg cuba disentuh.. Dalam titahnya semalam.. dipetik Sultan Nazrin berkata..

“Tetapi hari ini umat Melayu kelihatan beransur lemah, kerana umat Melayu telah kehilangan semangat ukhwah, umat Melayu telah lemah jati diri, umat Melayu semakin hanyut dalam perlumbaan kebendaan, umat Melayu semakin mabuk dilambung gelombang persaingan kuasa.

Sultan Selangor, Johor nafi sertai himpunan esok

Dua sultan hari ini menyatakan rasa dukacita apabila nama mereka dikaitkan kononnya akan hadir menyertai himpunan di Kuala Lumpur esok.
Dalam satu kenyataan dikeluarkan petang ini, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah menafikan khabar angin yang mendakwa baginda akan menyertai perhimpunan bantahan terhadap cadangan meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) itu.
Justeru Sultan Sharafuddin yang dukacita dengan penularan berita tidak benar itu menitahkan semua pihak agar tidak melibatkan nama baginda dengan mana-mana perhimpunan yang dianjurkan parti politik atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO).
Perkara itu dimaklumkan oleh setiausaha sulit baginda, Mohamad Munir Bani.
“Sultan Selangor menitahkan supaya mana-mana pihak tidak melibatkan nama baginda dengan mana-mana perhimpunan yang dianjurkan oleh parti poliltik atau NGO.
“Kenyataan seperti ini boleh mengelirukan masyarakat.
"Sultan Selangor sebagai sultan yang memerintah negeri tidak seharusnya dilibatkan dengan sebarang perhimpunan yang dianjurkan oleh mana-mana pihak,” kata Mohamad Munir.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena