Tuesday 28 May 2013

NGO Umno Boikot 'Barangan Pakatan Rakyat'

Rabu, 29 Mei 2013

NGO Umno Boikot 'Barangan Pakatan Rakyat'
Sekumpulan NGO Islam menjelaskan, mereka menjalankan kempen boikot ke atas produk yang didakwa dikeluarkan oleh syarikat pro-Pakatan Rakyat sebagai reaksi balas ke atas kempen kumpulan penggiat media sosial digelar 'Red Bean Army'.
PANGLIMA LUDAH KAT SEBELAH BELIAU TU !
Mat Indera Sipejuang
Setiausaha eksekutif diketuai Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Datuk Nadzim Johan, yang mengetuai kumpulan NGO tersebut mendakwa, kumpulan 'Red Bean Army' memulakan kempen "fitnah" tersebut sejak tahun 2011 lagi.
"Antara fitnah-fitnah yang ditohmahkan, kata (bahawa) kita akan rosakkan ekonomi, perbuatan kita ekstrim dan macam-macam.

"Tapi saya nak kongsi di sini, sebenarnya yang kita buat pada 2013. Saya rasa ini pun sebahagian daripada Red Army. Red Bean Army yang mula bergerak daripada 2011 secara terancang," katanya dalam satu sidang media.

Beliau mendakwa 'Red Bean Army' itu mula kempen secara dalam talian pada 2011 dengan menyeru memboikot satu jenama roti.
"Mereka kata boikot Gardenia kerana ia adalah (jenama yang dikaitkan dengan) Umno, ini dikaitkan dengan politik, tapi saya pun tak tahu sejak bila Gardenia jadi jenama Umno.

"Dia nak merosakkan atau memburukkan, nak jatuhkan umno," katanya.

Kumpulan Red Bean Army, didakwa dianggotai 200 cybertrooper yang didakwa diupah oleh DAP sebanyak RM108 juta sejak enam tahun lalu.

Ia mendapat liputan meluas dalam akhbar Utusan Malaysia dan News Straits Times. DAP menafikan dakwaan berkenaan dan menyatakan ia hanyalah khayalan Utusan.
Bloglist Malaysia.
Red Bean Army cerita dongeng moden – Kit Siang


KUALA LUMPUR: Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata beliau hanya mengetahui istilah Red Bean Army (RBA) daripada akhbar Umno, Utusan Malaysia beberapa hari lalu, yang didakwa dimiliki partinya dengan kos sebanyak RM15 juta setahun.

“Semua ini adalah cerita dongeng zaman moden tanpa setitik kebenaran di dalamnya. Saya tak pernah dengar istilah itu sebelum ini,” kata Lim dalam satu kenyataan.

RBA adalah satu istilah yang digunakan oleh Utusan merujuk kepada sekumpulan cybertrooper yang digaji khas untuk menyerang komen-komen yang menyebelahi BN di laman sosial media.

Akhbar itu turut mendakwa pasukan itu telah wujud selama 6 tahun. New Straits Times pula mendakwa Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menggunakan RBA untuk menanam sifat kebencian.

Lim turut menyindir ketangkasan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam memberikan respons dalam cerita dongeng yang didendangkan Utusan.

Zahid telah mengarahkan agar polis, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia serta CyberSecurity Malaysia untuk menangani fitnah siber.

“Saya cukup berharap polis, SKMM dan CyberSecurity dapat mencari dalang dan membersihkan racun perkauman yang disebarkan oleh cybertrooper Umno BN dalam internet ketika PRU13, terutamanya yang melibatkan saya dan DAP, yang ditohmah sebagai pencetus rusuhan kaum Mei 13 pada 1969, dan segala penipuan bahawa saya anti-Melayu, anti-Islam dan anti-Raja Melayu,” kata Lim.

Ahli Parlimen Gelang Patah menegaskan bahawa DAP tidak mempunyai dana yang disebut dan tidak pernah membayar satu sen pun kepada mana-mana cybertrooper.

“Tidak seperti Umno dan BN yang menggunakan (jutaan ringgit) duit awam untuk menganjurkan konvensyen media sosial di seluruh negara untuk mewujudkan pasukan cybertrooper berjumlah 10,000 orang PRU13.
"Adakah kita patut gelar 10,000 cybertrooper ini 'Belachan Army', 'Ikan Bakar Army' atay 'Cincin Army'?" sindir Lim.
Harakahdaily.

Red Bean Army serang kerajaan

KUALA LUMPUR 27 Mei - Kecaman serta penghinaan berterusan yang dihamburkan oleh Red Bean Army terhadap kerajaan jelas membuktikan tentera siber DAP itu gagal menutup rasa kecewa kerana tidak berjaya memperoleh 'kuasa' di Putrajaya.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, walaupun beliau sendiri tidak terlepas daripada serangan tentera siber berkenaan, perkara itu adalah lumrah bagi mereka yang bergelar ahli politik.

Meskipun tidak menyatakan bentuk tindakan yang akan diambil terhadap pihak terbabit, beliau dengan nada sinis memberitahu, mereka merupakan jenis manusia yang hanya tahu menyalahkan pihak lain berbanding diri sendiri.

"Cacian memang makanan buat orang politik. Saya telah maafkan mereka yang mencaci dan akan terus memaki hamun saya. Kebanyakan mereka ini masih berdarah muda.

"Mereka sedang menanam kebencian sebab gagal menawan Putrajaya. Biarlah mereka melayani kekecewaan itu dengan melepaskan perasaan kecewa secara menyalahkan semua orang lain, kecuali diri sendiri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas pendedahan seorang pembaca Utusan Malaysia berketurunan Cina bernama Kevin J. C. Chuah tentang sikap Red Bean Army yang terus mengecam dan membuat penghinaan khususnya menerusi laman sosial Facebook propembangkang.

Menurut pembaca tersebut, tulisan dan ayat-ayat yang diguna oleh mereka memang menjijikkan dan serangan peribadi bertubi-tubi dilancarkan terhadap Ahmad Zahid, sekali gus membuktikan sifat sebenar kumpulan Red Bean Army yang suka mencaci, menyuntik rasa kebencian dengan sewenang-wenangnya.

Akaun Facebook propembangkang itu juga dengan lantang mengutuk Ahmad Zahid dan meminta beliau meletak jawatan di samping menggunakan tulisan biadab berbunyi: "Negara ini bukan milik bapak kau!!!".

Mengulas lanjut 'tangan-tangan' jahat Red Bean Army itu, beliau berkata: "Saya harap suatu hari nanti mereka akan tahu kebaikan yang akan saya terapkan demi kepentingan keselamatan negara".

Sebelum ini, Ahmad Zahid menegaskan akan membanteras penyebaran maklumat dalam media sosial yang menyentuh isu perkauman, mencabar Perlembagaan serta fitnah, khususnya yang didalangi Red Bean Army.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130528
© Utusan Melayu (M) Bhd 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena