Tuesday 21 May 2013

Kumpulan pro Adam Adli dihentak topi keledar -Rozaimin dapat mengecam wajah Norman kerana tidak bertopi keledar

Selasa, 21 Mei 2013
Kumpulan pro Adam Adli dihentak topi keledar
Hazayani Zakaria
KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang didakwa terlibat dalam serangan ke atas kumpulan pro Adam Adli di Sungai Dua, Pulau Pinang malam tadi.

Menurut Pegawai khas Ahli Parlimen Bukit Bendera, Rozaimin Elias, dia dapat mengecam wajah Norman kerana dia tidak memakai topi keledar seperti rakan-rakannya yang lain.

Rozaimin merupakan salah seorang yang dikasari ketika mengadakan perhimpunan nyalaan lilin bagi mendesak pembebasan Adam di pintu masuk Universiti Sains Malaysia (USM), malam tadi.

Menurutnya, kira-kira 10 hingga 15 lelaki menaiki motosikal dengan memakai baju berlogo 1Malaysia datang ke tempat mereka berhimpun dan mengarahkan kumpulan tersebut bersurai.

Dalam kejadian kira-kira 8.45 malam itu, Rozaimin berkata dia diserang dan dihentak dengan topi keledar.
"Mereka datang buat kacau dan jerit-jerit suruh kami pulang. Mereka kata himpunan itu menimbulkan suasana tidak tenteram padahal kami bukan ganggu lalu lintas pun.

"Salah seorang itu, memang saya cam, bekas Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini. 

Rozaimin berkata, kumpulan tersebut hanya beredar selepas mereka bersurai.
Ekoran kejadian itu, Rozaimin membuat laporan polis di Balai Polis Sungai Nibong pagi tadi.

"Tak ada sebarang kecederaan tapi sakit-sakit badanlah sebab bergelut dan kena hentak dengan topi keledar. Setengah jam lepas kami bersurai baru polis datang ronda dengan motosikal," ujarnya.

Selain Rozaimin, seorang lagi pembantu Zairil, Akmal Zakaria turut dikasari bersama beberapa mahasiswa USM dan aktivis Suaram Pulau Pinang serta dua wartawan.
Harakahdaily.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena