Monday 20 May 2013

Himpunan Black505 Kedah bertukar ke kompleks PAS Kota Sarang Semut - 21 Mei 2013 (Selasa)

Isnin, 20 Mei 2013
Himpunan Black505 Kedah bertukar ke kompleks PAS
Anis Nazri

KUALA LUMPUR: Himpunan Black505, peringkat negeri Kedah yang pada awalnya dijadualkan di Stadium Sultan Abdul Halim esok dipindahkan ke Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut.

Himpunan yang diadakan bagi menyatakan bantahan terhadap tahap demokrasi di Malaysia yang tercalar itu, akan dihadiri pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar berkata himpunan itu akan disertai Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Tambah beliau, himpunan itu bermula dengan solat maghrib berjamaah yang kemudiannya disusuli solat hajat.

"Kita bermula dengan solat maghrib. Kemudian solat hajat bagi memohon kesejahteraan dan keamanan negara yang muktahir ini cenderung dengan isu perkauman.

"Ia juga bagi memohon kesejahteraan bagi bekas Menteri Besar Kedah, Ustaz Azizan Razak yang kini masih di Unit Rawatan Rapi, Hospital Pulau Pinang," tegas Naib Presiden PAS itu.

Sejurus solat hajat, kata Mahfuz tepat jam 9 malam, kesemua adun dan ahli parlimen Kedah akan berucap pada malam itu, sebelum ucapan utama oleh Mohamad Sabu dan Anwar.

Sehubungan itu, beliau menyeru orang ramai yang berkelapangan untuk turut serta pada himpunan Black 505 malam esok.
Harakahdaily.


Azizan Bakar ·  Top Commenter

SAYA MENYERU SEMUA RAKYAT KEDAH YANG MENYOKONG PAKATAN RAKYAT TURUN KEKOMPLEKS PAS KOTA SARANG SEMUT UNTUK MENUJUKKAN SOKONGAN PADU UNTUK MENJATUHKAN KERAJAAN HARAM UMNO/BN PADA 21/05/2013.

Nordin Zakaria ·  Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
harap ada live dalam internet....jadi yang berada diluar Kedah dapat mengikutinya...kita mulakan langkah........

Sani Nassah ·  Top Commenter
Pedulikan si Mukhriz tu! Kedah ni bukan Mahathir & family yg punya, tetapi seluruh rakyat Malaysia yg punya! Teruskan perhimpunan Black505 d Kedah wahai PR! Kembalikan Kedah kpd PR segera!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena