Tuesday 21 May 2013

Video Provokasi: Demo Pro-Adam kecoh di PP, Ceria di KL

Selasa, 21 Mei 2013
Provokasi ketika anak muda berkumpul untuk menuntut supaya Adam Adli dibebaskan
Berlaku di USM Pulau Pinang.
Kelihatan lelaki yang memakai helmet berlogo 1 Malaysia.
Seramai 10 orang individu yang membuat provokasi tersebut dan mengikut laporan, mereka adalah daripada ahli UMNO dan Perkasa.


Demo Pro-Adam Kecoh di PP
Dua perhimpunan nyalaan lilin diadakan masing-masing di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang bagi menyatakan kebersamaan dengan aktivis Adam Adli yang lima hari polis bawah Akta Hasutan bermula Sabtu lalu.
NONE

Bagaimanapun, suasana di kedua-dua tempat amat berbeza apabila kecoh dekat Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang dan ceria di depan Lokap Berpusat Kuala Lumpur dekat Jinjang, Kepong.

Di USM, kira-kira 30 orang yang berkumpul depan kampusnya diganggu sekumpulan individu kira-kira sepuluh orang, yang menyaksikan Penyelaras Suaram Sean Ho dan dua wartawan dikasari ketika membuat liputan.

Semuanya bermula apabila seorang lelaki bertopi keledar dan berbaju oren dengan logo 1Malaysia bertempik kepada peserta himpunan menyuruh mereka pulang atas alasan Pakatan Rakyat sudah menang di Pulau Mutiara itu.
"Jangan ganggu keamanan kami di sini," jerit lelaki itu.


Demo Pro-Adam Ceria di KL
kuala lumpur vigil for adam 200513 01
Di Kuala Lumpur (kanan) pula, keadaan jauh berbeza apabila keadaan seperti pesta dengan kehadiran sekurang-kurangnya 200 orang peserta pelbagai kaum.

Pelbagai kelompok masyarakat hadir, termasuk mahasiswa, kartunis, ahli politik dan kumpulan peguam. 

Antara mereka Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar, Pengerusi Bersama BERSIH Datuk S Ambiga dan ayah Adam sendiri yang datang daripada Pulau Pinang sejak Sabtu lalu -- hari pertama anaknya ditahan.
Malaysiakini.
Bapa Adam Adli -Di Hadapan Balai Polis Jinjang...
Seorang Adam tumbang atau dilokap, saya yakin jutaan Adam akan muncul.- bapa Adam
PASPB

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena