Friday 3 May 2013

Pandangan Seorang Rakan Politik - Tahap sokongan terkini beberapa negeri Utara Semenanjung...

Jumaat, 3 Mei 2013
Jangkaan keputusan terkini beberapa di negeri-negeri Uara Semenanjung


Selepas berbual panjang dengan seorang rakan politik yang bekerja di Kulim, Kedah yang juga mendapat maklumat mengatakan jangkaan keputusan terkini beberapa negeri terutamanya di negeri-negeri utara Semenanjung adalah seperti berikut;
Kedah – PR 70 – BN 30
Perak – PR 60 – BN 40
Pulau Pinang – PR 90 – BN 10
Perlis – PR 50 – BN 50
Selangor – PR 50 – BN 50,
Di antara negeri, rakan tadi yang berasal dari Jitra, Kedah mempunyai keyakinan tinggi dengan Kedah – PR 70 – BN 30. DUN Jitra juga akan dimenangi PR kerana BN meletakkan calon yang salah. Parlimen Kulim juga akan dimenangi PR kerana semalam pengerusi Hindraf yang membuat perjanjian dengan Najib dihalau dari Kulim.
BN dah menyerah kalah di Pulau Pinang kerana peruntukan kempen untuk Pulau Pinang telah di bawa ke Johor dan Melaka.
PR juga kemungkinan akan kehilangan Selangor kerana pengundi hantu. Kebiasaannya di Kuala Lumpur akan dipenuhi warga asing hanya pada waktu perayaan tetapi kini waktu pilihanraya mereka bersepah di sana. Katanya mereka berkampung di KL ketika ini [orang KL sila sahkan]. Menanti untuk mengundi di kawasan-kawasan tertentu di Selangor. Jangkaannya 39 000 pengundi hantu akan memenangkan BN di Selangor.
Persoalannya, apa tindakan kita dan PR? Kalau mereka ke pusat pengundian dengan membawa IC Malaysia, tentu polis dan SPR akan membenarkan mereka mengundi. Bagaimana kita nak sekat mereka atau kita sekadar pandang-pandang penipuan yang berlaku.

Baca Lagi: http://www.ekeleh.com/tahap-sokongan-terkini-beberapa-negeri/#ixzz2SA6encWD
Follow us: ekeleh.comm on Facebook

Hantu yang tiba di KLIA
Hantu yang tiba di KLIA
Takbir ...Allahuakbar!
 photo banner-kempen-mengundi_zpsbfa43a7e.gif

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena