Friday 5 July 2013

Millionaire in Malaysia & Fanpage TV3 Diserang Kerana Gelar Dr.Mursi Sebagai Diktator

Jumaat, 5 Julai 2013
PANAS!!! SAKSIKAN 3 ORANG JUTAWAN TERBARU DI MALAYSIA
Read more: http://biaqpila.blogspot.com

Gambar dari Metro ketika Dr Mursi baru menduduki tampuk President. Akhbar Malaysia mengambarkan Dr Mursi seperti Firaun. Malah menggambarkan Firaun Malaysia Dr M sebagai pejuang.. ptui!

Era Pasca
Fanpage TV3 DIserang Kerana Gelar Dr.Mursi Sebagai Diktator
Laman fanpage rasmi TV3 Malaysia semalam dan hari ini diserbu ramai penonton kerana stesyen televisyen itu dikatakan menggelar Presiden Mesir, Dr Morsi, sebagai diktator.

Mereka juga menuntut permohonan maaf dibuat. Ramai yang memberikan fakta bahawa Dr Morsi adalah pemimpin yang berlandaskan Islam dan bukannya seorang diktator.
Kebiadapan TV3 yang amat keterlaluan menggelar Presiden Mesir yang sah dipilih rakyat secara demokrasi mengikut perlembagaan, Dr Mursi sebagai diktator itu juga telah mengundang amarah dari pendakwah muda yang tersohor kini, Ustaz Don Daniyal
Photo: Bagus Ustaz Don.. Itulah yang terbaik.. Tak payah warning.. Buat report polis jer terus.. Nama Ustaz dah dijaja dengan kononnya menyokong pembangkang.. Dan fitnah berleluasa...
Isu TV3 - Ustaz Don Tampil Tepis Kenyataan Fitnah.

Aku dah agak dah.
Pasal sebelum neh aku dah tahu yang Ustaz Don takde facebook2 yang aktif citer pasal politik. Yang ada citer pasal diri dia secara peribadi dan citer2 pasal dakwah.
Aduhai.
Rujuk bawah neh ;

Printscreen di atas telah tersebar secara meluas. Orang yang printscreen neh sebenarnya aku yakin dia tidak tahu bahawa pemilik page di atas bukan di kendalikan oleh Ustaz Don. Pendek kata ramai yang terkena sebenarnya.

Penafian Ustaz Don.

Pertama, sampai sekarang aku belum lagi menemukan hujah sahih bahawa tv3 mengelar Morsi = diktator. Ada rakan aku bagitau. Alah tv3 tue ko nak heran apa der. Confirm dia sebut punya.

Sebenarnya aku bukan nak bekap tv3 ke apa sangat ke. Jangan salah faham. Cuma aku suka kalau kita nak bercakap sesuatu kita kena ada hujah konkrit. At least kita boleh tunjukkan bukti sekian2, hah neh la tv3 yang pandai2 gelar MORSI = DIKTATOR.

Ini berhujah berdasarkan hearsay. Aku sangat2 keliru. Apa yang boleh dihadapkan pada UMNO jika mereka minta bukti kelak?

Aku faham. Apabila seseorang biasa melakukan fitnah maka tak heran untuk mereka fitnah dan fitnah dan fitnah berulang kali. Itu betul. Tetapi jika kita menuduh tv3 lakukan sesuautu tanpa bukti, maka kita dan tv3 sudah tiada beza nya lagi. In order nak menunjukkan tv3 jahat, kita tak perlu menjadi jahat sekali. Cukuplah tv3 jahat, kita jangan ikut ma.

Jadi kepada pihak yang berkenaan, minta tolong berikan bukti supaya senang kita berhujah pasal tv3 menuduh MORSI = diktator oke. Aku tak sabar2 nak tunjuk kat orang yang dok kata PR fitnah tv3 tue beb. 

Kedua. Pasal Ustaz Don. Printscreen tersebar meluas membabitkan nama Ustaz Don. Kalau tak ori, cakap tak ori. Takde masalah. Kami semua terbuka menerima, asalkan yang update tue berterus terang. Kalau tak ori tapi berlakon ori, patut ke? 

Ini tak patut ma
Kalau orang printscreen dan terjebak menyebarkan ia tanpa mengetahui itu adalah page KLON, kan tak pasal2 dah mengheret nama USTAZ DON? 

Mungkin juga orang yang baca tak pasal2 depa anggap USTAZ DON yang memulakan isu pasal tv3 cakap MORSI = DIKTATOR.

Kan tak elok tue. 
Apa pun harap kita sama2 membetulkan apa2 yang tak betul. Harap2 lepas neh kepada pihak yang jadi admin page Ustaz Don Original tue bertanggungjawab sikit ma. Bagi aku kalau mengaku admin takde sesiapa nak marah oke. Time nak update tue tulis admin. So orang tahu la ooo ini admin yang update. Bukan Ustaz Don sendiri. Simple ma..

Oke bai.
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/07/isu-tv3-ustaz-don-tampil-tepis.html#ixzz2Y5xPEEed
SIAPA DR. MUHAMMAD MORSI SEBENARNYA? 
Laporan ini diterjemahkan oleh Al-Fadhil Ustaz Nazmi Muhammadun Abd Rahmanul Karim:

1. Dr.Muhammad Morsi,walaupun beliau ialah seorang Presiden,beliau hanya berada di Istana Presiden untuk kerja-kerja pengurusan negara dari 8.00 pagi hingga 10.00 malam. selepas itu,Beliau akan balik ke rumah sewa beliau untuk berehat. dan rumah sewa itu b sewanya sendiri oleh beliau. Tedapat 10 orang wakil dari Ikhwanul Muslimin yang membantu beliau setiap hari dalam pengurusan negara dan mereka ini tidak meminta walau satu b gaji.

2. Beliau menghafal Al-Quran secara keseluruhannya.

3. Beliau ialah seorang jurutera (metallurgy engineering) salah satu bidang dari bidang pembuatan (manufactruing engineering).

4. Beliau,Isteri beliau, 5 anak mereka, dan 3 cucu mereka, semuanya adalah Hafiz/Hafizah Quran.

5. Salah seorang anak beliau,berkhidmat sebagai doktor di Arab Saudi. Kerajaan Saudi telah memanggil beliau dan meminta beliau untuk berhenti sebagai doktor kerana beliau ialah anak seorang presiden mesir dan negara yang besar. Jawapan anak beliau ialah: "Bapaku ialah Presiden Mesir,dan itu b dan amanahnya.aku hanya anak kepada seorang bapa dan aku akan berkhidmat sebagaimana orang awam yang lain dalam mencari rezeki."

6. Waktu solat jumaat, Dr.Muhammad Morsi datang awal satu jam dari solat jumaat dan beliau berada di saf paling depan sekali dan membaca Surah Al-Kahfi.dan tidak ada sebarang pengawal atau protokol untuk membezakan beliau dengan rakyat.

7.Apabila beliau melakukan kerja-kerja lawatan,perjumpaan dan urusan negara,Beliau menggunakan kereta beliau sendiri untuk ke sana.

8. Beliau ke-mana-mana tidak mempunyai sebarang protokal ataupun pengawal peribadi untuk melindungi beliau.

Semoga Allah S.W.T memelihara dan merahmati serta memudahkan urusan Dr.Muhammad Morsi dalam urusan pemerintahan negara Mesir dan menjaga kebajikan rakyat dan umum islam secara kesulurhannya.dan kita berdoa juga semoga Allah S.W.T membangkitkan pemimpin-pemimpin seperti ini di negara-negara islam yang lain juga,insyaAllah

*setelah membaca peribadi dr morsy, maka tidak hairanlah Israel dan sekutunya amat gembira dengan guling kuasa ini... namun yang amat mendukacitakan media tv malaysia turut menggelar beliau sebagai diktator.... :'

malah tv3 yg bodoh turut mngeluarkan knyataan Dr.Morsi adalah diktator.. bodoh ke apa kru2 tv3?? bckap bia pkai otak.. nya ikot prangai najib hak bodo.. -FB/Posted By Greenboc

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena