Tuesday 12 November 2013

MAJLIS PERASMIAN MUKTAMAR TAHUNAN PAS KE-59

Selasa, 12 November 2013
MAJLIS PERASMIAN MUKTAMAR TAHUNAN PAS KE-59
OPENING CEREMONY, 59th PAS ANNUAL MUKTAMAR

18 Muharram 1435H / 22 November 2013 (Jumaat)

8.15 pagi/am - Tetamu kehormat, para perwakilan dan pemerhati mengambil tempat /Guests, delegates and observers ushered to their seats.

8.30 pagi/am - Ketibaan Ahli Majlis Syura Ulamak, Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Pesuruhjaya PAS Negeri-Negeri dan Wilayah Persekutuan/ Arrival of The Members of the Ulama Consultative Council, The PAS Central Committees, The State/Federal Territory Commissioners.

8.40 pagi/am - Ketibaan Presiden/Arrival of The President

8.45 pagi/am - Ketibaan Mursyidul Am/Arrival of The Mursyidul Am

- Perbarisan kehormat oleh Unit Amal/Guard of Honour by The Unit Amal

8.50 pagi/am - Perarakan masuk Mursyidul Am, Presiden, Ahli Majlis Syura Ulamak, Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Dan Pesuruhjaya PAS Negeri-negeri dan Wilayah Persekutuan ke dalam dewan Muktamar/Procession of The Mursyidul Am, The President, The Members of The Ulamak Consultative Council, The PAS Central Committee, The State/Federal Territory Commissioners

-Lagu rasmi PAS/PAS Official Anthem

- Ucapan aluan Pengerusi Tetap/Welcoming remarks by The Permanent Chairman

- Bacaan ayat suci Al-Qur’an/Recitation of Holy Qur’an

- Ucapan aluan Setiausaha Agung/Welcoming speech by The Secretary General.

10.30 pagi/am - Ucapan Dasar dan Perasmian Muktamar Tahunan PAS kali ke 59 oleh Presiden PAS/Keynote Address and Official Opening of the 59th PAS Annual Muktamar by The PAS President.

- Doa 
- Bersurai / Adjournment
- Makan tengahari / Lunch
- Solat Jumaat / Friday Prayer

· By Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat


Muktamar Tahuinan PAS ke-59 yang akan berlangsung pada 22 hingga 24 November ini akan dijadikan medan perbahasan yang cukup menarik pada kali ini, apatah lagi ia diadakan selepas berlalunya Pilihan Raya Umum ke-13. Pelbagai isu yang akan dibangkitkan dan diperbahaskan, atau mungkin muktamar kali ini dilihat sebagai 'post morterm' pencapaian PAS dalam PRU lalu. Harakahdaily telah menemubual Pengarah Muktamar PAS ke-59 Datuk Takiyuddin Hassan di Parlimen baru-baru ini bagi mengetahui lebih lanjut berhubung perjalanan muktamar itu nanti.

Boleh Datuk jelaskan perjalanan Muktamar PAS ke-59 yang akan berlangsung November nanti.
Datuk Takiyuddin Hassan 
Muktamar PAS kali ke 56 akan bermula pada malam 21 November dengan perasmian ketiga-tiga Dewan iaitu Ulamak, Pemuda dan Muslimat. Perasmian Ulamak diadakan di Dewan Bankuet Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Dewan Pemuda di Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan perasmian Muslimat diadakan di Dewan Jubli Perak SUK Selangor. Muktamar penuh  PAS Pusat akan diadakan di Stadium Malawati Shah Alam.

Perasmian muktamar penuh bermula pada 22 November, manakala di sebelah petang iaitu selepas solat Jumaat akan adakan pemilihan parti. Insya Allah keputusan pemilihan akan diumumkan pada petang 23 November.

Saya selaku pengarah muktamar, pengerusi adalah Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan Timbalannya adalah Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Osman.

Kita banyak jawatankuasa termasuk jawatan kuasa persiapan dan satu lagi jawatankuasa pemilihan PAS (JPP) yang dipengerusikan oleh Asmuni Awi, dan saya sebagai timbalannya. semua yang dilantik menjadi jawatankuasa pemilihan termasuk saya tidak dibenarkan bertanding.

PAS bertuah kali ini kerana dapat mengadakan muktamar di Selangor dan kita mendapat kerjasama yang baik daripada kerajaan selangor melalui MBSA dan Stadium Malawati dan agensi-agensi kerajaan negeri.
HD.

Malawati Stadium, Shah Alam
venue
kl98.thecgf.com
sweetkidsfashion.blogspot.com
shiokleng.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena