Saturday 18 July 2015

'Akar Umbi' sedang rancak berbincang HARAPAN BARU mereka...

Sabtu, 18 Julai 2015
Taman Meru

Ahli-ahli bawahan PAS sedang rancak berbincang HARAPAN BARU mereka

1. Ramai ahli PAS kini sedang menunggu pelancaran parti Islam baru yang bakal ditubuhkan tidak berapa lama lagi. Mereka berminat untuk mengetahui lebih terperinci tentang parti baru ini sebelum membuat keputusan muktamat kedudukan mereka dalam PAS.

2. Tinjauan di peringkat akar umbi yang dibuat menunjukkan mereka tidak ambil peduli dan kisan sangat tentang hukum-hukum dan label-label yang dihamburkan oleh para pemimpin baru PAS tentang hasrat mereka jika terpaksa keluar dari parti PAS. 

3.Bagi mereka, hukumlah nak hukum apa pun, labellah nak lebel apapun kerana perangai tersebut bagi mereka sudah menjadi tabiat yang sukar dipisahkan dari mulut para pemimpin sesi baru PAS pusat.

4. Inilah akibatnya kalau mulut sedap melontar kata kepada lawan sesedap rasa. Nasihat-nasihat yang diberikan telah menjadi tawar kerana diperlecehkan oleh ramai ahli.

5. Di sinilah kesilapan para pemimpin sesi baru PAS yang melihat diri sendiri terlalu cerdik dan orang lain bagaikan tiada mampu berfikir rasional. 

6. Pemimpin baru PAS perlu sedar orang zaman sekarang semakin kuat berfikir dan semakin sukar untuk dicucuk hidung tanpa hujah yang munasabah dek akal. Pendekatan hikmah sama ada suka atau tidak, WAJIB menjadi pegangan para pemimpin baru PAS jika hendak bermain politik. 

7. Perangai suka tunjuk pandai walaupun memang betul-betul pandai perlu digunakan dengan secermat mungkin jika mahu orang ikut dan patuh. Jika tidak segala nasihat dan pandangan akan hanya masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri. Kalau begitu keadaannya tak payah jadi parti politik, cukup sekadar menjadi badan dakwah yang tidak perlu berlawan dalam pilihanraya.

8. Bila masuk pilihanraya maknanya perlu menarik dan menawan hati orang ramai. Kalau dah barua sana, tolol sini, syaitan sana, munafik sini, kurang ajar sana, pengikhianat sini, siapalah agaknya yang nak datang dekat?

9. Akibatnya, tengoklah nanti bila Parti Islam Baru dilancarkan nanti, PAS diharap tidak terkebil-kebil keserabutan kerana di bawah ini ahli-ahli PAS sendiri sedang rancak bercakap dan berbincang HARAPAN BARU mereka.
 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena