Thursday 11 August 2016

Angkara #1MDB & KISAH BENAR...Hidup Kenyang Gila ! Ayuh mahasiswa dan anak muda, kita jumpa di KL 27 Ogos.

Jumaat, 12 Ogos 2016
KISAH BENAR..
Rakyat miskin kelaparan mencuri didakwa TETAPI.. pemimpin kaya raya mencuri berbilion tak didakwa.
Hidup Kenyang Gila !!
Angkara ketahian ‪#‎1MDB‬, Menteri dipecat, pegawai bersara demi nak selamatkan Najib...

TAHUKAH ANDA...
Nor Farina Che Ya, 38, memberitahu mahkamah, dia memohon bantuan baitulmal, tetapi tidak berhasil.

DAN LAGI... "Melayu akan terbangsat jika Umno tidak berkuasa" -Najib Razak, 22/8/2015

NAMPAK TAK !!

Ini yang kami maksudkan.. berbangga dgn status NEGARA ISLAM ?

SOKONGAN PADU BUAT GERAKAN ‪#‎TANGKAPMO1‬, MAHASISWA AMANAH KERAH DAN MENGAJAK SELURUH AHLI SERTA MAHASISWA UNTUK TURUN 27 OGOS
Malaysia baru-baru ini sekali lagi menjadi perhatian segenap lapisan masyarakat antarabangsa. Namun, ianya bukan atas faktor nama Malaysia diharumkan dalam arena sukan, sama ada permotoran seperti Khairul Idham Pawi atau badminton seperti Dato Lee Chong Wei. Kali ini, nama Malaysia yang satu waktu dulu pernah gah dengan Menara Berkembar KLCC, Litar Lumba F1 Sepang dan sebagainya, di bawah pentadbiran Dato Sri Najib Tun Razak, apa yang beliau berjaya harumkan nama negara ialah dengan skandal tidak berkesudahan; 1Malaysia Development Berhad(1MDB).
Apa yang lebih merisaukan, ianya bukan lagi sekadar pendedahan dari media-media luar seperti Wall Street Journel, BBC atau CNN, tapi kali ini ia menjadi lebih serius apabila Pihak Pendakwaan Amerika Syarikat membuat satu kenyataan rasmi bahawa syarikat 1MDB yang diterajui sendiri oleh Perdana Menteri terlibat dengan skandal jutaan dollar US.
Apa yang lebih mengejutkan, Pihak Pendakwaan US dengan berani dan berfakta mengumumkan satu gelaran ‪#‎MalaysianOfficialNo1‬ sebagai orang yang bertanggungjawab melakukan segala korupsi dan penyelewengan jutaan dollar US yang dikaitkan dengan filem Hollywood "The Wolf of the Wall Street" selain dikatakan digunakan untuk membiayai hutang jutaan dollar US pada aktiviti perjudian.
Persoalannya, siapakah #MalaysianOfficialNo1 ini? Tun Dr Mahathir Mohammad dalam satu wawancara dengan yakin dan jelas menyindir mereka yang mempertikai dan menafikan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai #MalaysianOfficialNo1.
Sehubungan dengan desakan #TangkapMO1, Mahasiswa AMANAH juga mendesak agar Peguam Negara, Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysian (SPRM), serta badan-badan lain yang dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan undang-undang agar mempunyai integriti dan telus dalam melaksanakan amanah. Berfungsilah sebagai badan bebas penegak hukum dan usah terpengaruh dengan tekanan politik, apatah lagi dengan defisit kepercayaan masyarakat terhadap ketelusan kalian. Kami mahasiswa mengimpikan Malaysia yang bersih dan bebas daripada jenayah rasuah dan korupsi yang jijik.
Dengan berbekalkan iltizam serta kesedaran bencikan rasuah, korupsi serta penyelewengan, Mahasiswa Amanah dengan ini memberikan sokongan terbuka kepada gerakan #TangkapMO1 yang baru-baru ini mengumumkan satu Demonstrasi Rakyat secara besar-besaran akan diadakan di Kuala Lumpur pada 27 Ogos ini. Mahasiswa Amanah juga akan menggerakkan seluruh anggota di setiap kampus untuk menyertai Demonstrasi ini serta akan menggerakkan promosi Demonstrasi ini. Kami yakin sekiranya seluruh mahasiswa dan anak muda berganding bahu dengan kesedaran menyelamatkan negara Malaysia, mereka yang bersalah dalam skandal ini pasti akan menerima balasan. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga!
Ayuh mahasiswa dan anak muda, kita jumpa di Kuala Lumpur 27 Ogos ini!
Mahasiswa Amanah Nasional
10 Ogos 2016

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena