Sunday 30 April 2017

[Video Pakatan Harapan sebulat suara mahu daftar dengan ROS] Umno TERUS DISERANG...'Tentera maya' Umno tak bermaya?

Ahad, 30 April 2017

UMNO AKAN TERUS DISERANG SELAGI NAJIB PERDANA MENTERI, SIAPA PENERIMA WANG SRC SEBANYAK RM23,520,010?

Saya agak tercuit dan geli hati melihat bagaimana Dato’ Seri Najib Tun Razak menyeru supaya “tentera maya” Umno berusaha dari berfikiran “bertahan” (defensive) kepada bersifat “menyerang” (attack mode).

Ucapan beliau kepada tentera maya Umno itu menjadi tular termasuklah ucapan “saya tak takut datang dari siapa: datang dari Mahathir ke, Kit Siang ke, Rafizi ke”) yang disambut dengan laungan dari tentera maya Umno yang hadir (rujuk video yang disertakan). Malah, Dato’ Seri Najib menggunakan laungan “lawan tetap lawan” untuk memberi semangat kepada tentera maya Umno.

Saya geli hati kerana Dato’ Seri Najib mungkin menarik nafas lega apabila pada pandangan beliau parti-parti pembangkang sering berbeza pendapat dan itu memberi kelebihan kepada Umno/Barisan Nasional.

Namun, beliau lupa bahawa majoriti rakyat Malaysia telah membuat keputusan untuk menolak kepimpinan beliau sebagai Perdana Menteri. Oleh itu, selagi Dato’ Seri Najib menjadi presiden Umno dan Perdana Menteri, Umno akan terus diserang dan akan secara berterusan berada di dalam “defensive mode”.

Ini berpunca dari beberapa skandal besar yang masih belum diselesaikan sehingga kini yang turut mengheret nama beliau.

Apabila saya membuat akuan bersumpah mengenai aliran dana dari SRC Internasional Sdn Bhd ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib yang akhirnya sampai kepada Datuk Dr Nasharuddin Mat Isa, saya ingin membawa tumpuan kembali kepada siasatan terhadap Dato’ Seri Najib.

Pada 5 Mac 2016, Sarawak Report memuatnaik satu laporan bertajuk “Matching Sums of $170m Left SRC And Arrived In Najib’s Account” (http://www.sarawakreport.org/2016/03/170m-went-out-of-1mdb-and-170m-went-into-najibs-account-all-in-late-2011-exclusive/)

Laporan itu (dan laporan-laporan lain) memaparkan satu helaian kertas yang dipegang oleh Peguam Negara, Tan Sri Affandi Ali mengenai aliran dana dari akaun SRC Internasional Sdn Bhd ke akaun beberapa syarikat yang kemudiannya sampai ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib di Ambank.
(Lawati http://rafiziramli.com/2017/04/umno-akan-terus-diserang-selagi-najib-perdana-menteri-siapa-penerima-wang-src-sebanyak-rm23520010/)

Dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib bernombor 2112022011906, sejumlah RM23,520,010 telah dibayar kepada 17 penerima seperti yang ditunjukkan di dalam helaian rasmi yang dirujuk oleh Peguam Negara itu.

Walaupun pelbagai berita dan siasatan telah dibuat ke atas aliran dana 1MDB dan SRC International Sdn Bhd, sehingga kini tiada sebarang berita atau laporan mengenai 17 orang yang menerima dana yang berasal dari Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP) ini? Siapa yang menerima dana ini? Untuk apa mereka menerima dana ini? Kenapa mereka menerima dana dari Dato’ Seri Najib? Kenapa Dato’ Seri Najib mengambil wang dari syarikat yang meminjam dari wang pencen rakyat untuk dibayar kepada pihak ketiga?

Saya akan memberi tumpuan dalam masa seminggu dua ini untuk mendapatkan jawapan dari Dato’ Seri Najib dan pihak berkuasa berkenaan pemindahan-pemindahan wang ini.

Oleh itu, saya akan membuat beberapa pendedahan bersiri mengenai skandal ini dan diakhiri dengan satu laporan polis baru terhadap Dato’ Seri Najib dalam tempoh seminggu dari sekarang agar siasatan dibuka kembali terhadap penglibatan Dato’ Seri Najib dalam aliran dana ke akaun peribadi beliau.

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena