Thursday 27 April 2017

[Video Laungan JAHANAM PAN Makan Diri PAS Semula] Siapa agaknya bakal MB (Pas) Kelantan? MB Terengganu? MB Pahang? MB Kedah? MB Selangor? Perak?

Khamis, 27 April 2017

Foto Suara Rakyat.
Sila jangan ketawa.. PAS sungguh2 amat yakin kali ini akan tawan 4 negeri lain selain kekal Kelantan.
Siapa agaknya bakal.
MB kelantan - ???
MB Terengganu - ???
MB Pahang - ???
MB Kedah - ???
MB Selangor - ???
Sejarah Tak Pernah Menipu.. Tak serik-serik dah berapa byk kali kena kencing sama Umno...

‘Jahanam PAN’ bergema di Muktamar Ulama PAS


Laungan 'Jahanam PAN' bergema ketika upacara perasmian Muktamar Dewan Ulama PAS ke-56 di dewan Sekolah Rendah Darul Ulum, Alor Setar, Kedah.
Laungan itu dimulakan oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kedah, Mohd Rejab Md Akhir.
Sebelum laungan 'Jahanam PAN' dilontarkan, Mohd Rejab meminta semua hadirin berdiri kerana beliau ingin mengetuai bacaan ikrar.
“Sebelum saya memulakan ucapan, saya minta semua berdiri kita baca ikrar.
Allah matlamat kami, rasul ikutan kami, al-quran perlembagaan kami dan mengikut jalan Allah cita-cita tertinggi kami," katanya membaca ikrar berkenaan dalam bahasa Arab.
Selepas ikrar dibacakan dan laungan takbir bergema sebanyak tiga kali, Mohd Rejab kemudian terus menjerit "Jahanam PAN".
PAN merujuk kepada Parti Amanah Negara (AMANAH), parti serpihan PAS yang sering menjadi seteru parti induk itu.
Selepas itu, beliau kemudian menyambung kembali acara berkenaan dengan memberikan ucapan alu-aluan.
Keretakan dalam PAS berlaku selepas pilihan raya umum (PRU) ke-13 lalu, apabila parti itu akhirnya meninggalkan rakan gabungan mereka dalam Pakatan Rakyat yang dianggotai PKR dan DAP.
Kemuncaknya adalah pada Muktamar PAS di Kuala Selangor pada 2015 yang menyaksikan sebahagian daripada pimpinan parti itu yang cenderung mempertahankan Pakatan Rakyat disingkirkan oleh perwakilan.
Mereka - diketuai bekas timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu - menubuhkan AMANAH.
PAS yang memperolehi 21 kerusi pada pilihan raya 2013 kini mempunyai hanya 14 setelah beberapa wakil rakyatnya meninggalkan parti itu dan menyertai AMANAH.

AMANAH: Tak berakhlak
Sementara itu, pengerusi AMANAH Kedah Dr Ismail Salleh mengkritik sikap itu yang didakwanya tidak berakhlak dengan akhlak Islam.
“Mereka bukan sahaja menggelarkan AMANAH sebagai PAN tetapi mengutuk keras dengan 'jahaham PAN',” katanya dalam kenyataan hari ini.
“Pemikiran fanatik ini bukanlah baru dan asing dalam PAS. Fanatisme ini menyebabkan mereka tidak boleh menerima kepelbagaian dan kelainan dalam berfikir.”
Malaysiakini.

1 comments:

pak ahmad said...

Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena