Thursday 27 April 2017

[Video Jangan Panggil Kami PAN] Kisah BARUA dan BROKER dengan doa Lakhnat & Adakah ulama halalkan semua! "JAHANAM PAN...Hampir semuanya bergumbira senyum dgn kemaksiatan berjamaah itu!"

Jumaat, 28 April 2017

Kisah barua dan broker dengan doa lakhnat...adakah ulama halalkan semua..!!??

Ulamak yang memilih kemungkaran...!
1. Saya memilih utk ikuti live ulamak Pas bermuktamar pagi ini. Sebaik sahabat saya Ustaz Mohd Nazri Chik selesai aluan, ucapan sulung adalah wakil Kedah Ustaz Rejab Md Akhir.
2. Belum pun sempat berucap, semua yg hadir diajak bangun dan sama laung kata semangat, yg terus disusuli kata "jahannam PAN".
https://www.youtube.com/watch?v=aI7ZKOukdo8
3. Allahu... Saya benar tergamak, terdiam, tak terkata beberapa saat. Itu rupanya kalimah pertama hari mulia 1 Syaaban 1438H ini, didoakan oleh perwakilan dlm satu majlis besar yg berkumpul semua ahli agama parti itu. Ada yg dilihat tak selesa, namun tak ada pun seorg bangkit tegur maksiat akhlaq dihadapan mereka itu...
Termasuk tidak ditegur oleh wakil syura parti yg ada dalam dewan itu! bahkan hampir semuanya bergembira senyum dgn kemaksiatan berjamaah itu!
Ikhwah yg dirahmati
4. Sesunggguhnya kalimah "jahannam" itu adalah hak Allah semata, yg digunakan utk musuh Islam yg kelak dicampak dlm neraka jahannamNya. Tapi itulah pilihan doa oleh ulamak partiitu utk kami, dari Parti Amanah Negara yg mereka singkatkan sbg terma PAN.
5. "PAN" itu juga disebut oleh ketua ulamak Pas sbg kalimah  arab bermaksud "mati", Maka ahli Pas tak dibenarkan sebut AMANAH, tetapi hendaklah doakan kematian utk AMANAH. Sebegitu sekali!
6. Saya teringat hadith berkata, Rasulullah amat takut melebihi takutnya pada Dajjal adalah pada ketua / ulamak yg menyesatkan ummah di akhir zaman ini. Juga kadua bermaksud "mencela seorang muslim itu adalah kefasikan, dan membunuhnya pula adalah kekufuran".
Saya melihat kebenaran pada hadith Rasul mulia itu! Saya juga imbas apa yg dah berlaku kebelakangan ini.
7. Tahun 2013 Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sendiri mulakan kerja khianat PAS pada PKR apabila dia sendiri letakkan calon PAS di kerusi yg dah pun menjadi hak PKR sejak 2008. Akhirnya UMNO berterima kasih pada PAS atas hadiah kerusi itu.
8. Kesannya juga, dalam dua kali program Dewan Ulamak parti itu membuat keputusan dan usul utk putuskan dgn PKR (dan kekal dgn DAP).
9. Hasil dari itu setiap teguran pada Presiden atas kesalahan itu, pasti terus dijawab dgn kata kesat termasuk barua dan broker.
10. Umum juga ingat, setahun kemudian, tahun 2014 wakil ulamak Ustaz Azhar Yaacob bangkit lebih 20 min bacakan doa laknat buat ahli sendiri yg berbeza pandangan dgn Presiden party dalam Muktamar di Johor. Ahli diperbodohkan sebegitu sekali oleh ulamak party!
11. Dan tahun berikutnya 2015 kita lihat sekali lagi Mokhtar Senik wakili ulamak bangkit bawakan usul tergempar arah perwakilan putuskan hubungan dgn DAP, tetapi kekal pula dgn PKR. Totally berbeza pandangan sejak 2 tahun sblm itu!
12. Hingga akhirnya,sehari kemudian tanpa disangka Presiden party salahgunakan veto utk paksa perwakilan Muktamar 2015 di Kuala Selangor utk terima usul putus dgn DAP itu tanpa dibenarkan bahas. Maka terputuslah hubungn rasmi PAS dgn DAP hasil ulamak parti itu!
13. Makan, dua hari selepas putus itu, YB Iskandar A Samad (Naib Presiden) bertanya trus pada Ustaz Rizuan Bin Rahmat Ketua Ulamak Selangor, apa punca tiba-tiba ulamak PAS mahu putus dgn DAP? Apakah ulamak tak lihat manfaat dakwah yg ada selama PAS berkawan dgn DAP dan PKR?
14. Ustaz Rizuan Bin Rahmat mengakui mmg manfaat bersama DAP tersangat banyak. Namun katanya usul Dewan Ulamak Pas itu sebenarnya bukan bertujuan utk benar-benar putus pun dgn DAP. Bahkan katanya, tujuan sebenar usul itu diangkat "hanyalah untuk tujuan gempar DAP sahaja..." melalui perbahasan muktamar itu! Dan ulamak sendiri yakin pasti usul itu pasti akan ditolak oleh hampir semua perwakilan yg hadir.
15. Katanya juga, Dewan Ulamak Pusat sendiri pun terkejut dgn penggunaan veto yg tak disangka oleh Presiden itu.
Ikhwah yg dirahmati;
Semua itu hanyalah beberapa contoh kerosakan yg dah pun berlaku. Banyak jika kita kaji akan betapa rosaknya fikrah dan perangai mereka yg bergelar diri sbg ulamak parti itu terutamanya dalam menguruskan perbezaan pandangan sesama ahli atau pimpinan party.
Kita dah saksikan, jawapan paling mudah buat ulamak itu hanyakah memaki-hamun serta zahirkan kata laknat dan nistapada sesiapa pun yg berbeza pendangan itu dgn Presiden party.
Langsung tiada hujjah atau fakta berani dibuat secara berdepan atau tersusun.
عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ قَالَ: قِيْلَ: يَا رَسُوْلَ اللَّهِ ادْعُ عَلَى الْمُشْرِكِيْنَ. قَالَ: إِنِّيْ لَمْ أُبْعَثْ لَعَّانًا وَإِنَّمَا بُعِثْتُ رَحْمَةً. (رواه مسلم)
Rasulullah pernah diminta untuk doakan kecelakaan / kebinasaan ke atas kaum musyrikin sendiri. Maka jawab Rasullah, "sesungguhnya aku tidaklah diutuskan sebagai pelaknat, bahkan sesungguhnya aku diutus hanya sebagai rahmat.." [Muslim. No. 2599]
https://www.facebook.com/ahmadsayutibashiron/posts/10155195242324876
Kita berdoalah agar anugerah kesabaran pada semua dalam mehnah yg berlaku ini. Dalam parti itu masih terlalu ramai sahabat-karib kita yg baik dan sgt ikhlas. Tetapi, mereka masih memilih utk tidak bersuara...
Makan cukuplah Allah sbg sebaik pemberi balas buat hambaNya.
assayuti | 1 Sya'ban 1438

Posted by Kedah Lanie

1 comments:

pak ahmad said...

Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena