Wednesday 26 April 2017

[Video TAK MASUK AKAL! 4 Kali (25 Bilion) Najib Tersalah Bayar Wang 1MDB] Jalan cerita bertukar, JASA tidak lagi nafikan kes mahkamah skandal 1MDB.

Khamis, 27 April 2017

Foto Otai BERSIH.
SENARAI HARGA MINYAK BERMULA 27/04/17 - 03/05/17

RON95: RM2.21 (turun 6 sen)
RON97: RM2.48 (turun 6 sen)
Diesel: RM2.14 (turun 7 sen)

Ok...terime kasih pada Najib Razak kerana turun kan harga Minyak..
😂😂

Jalan cerita bertukar, JASA tidak lagi nafikan kes mahkamah skandal 1MDB


KUALA LUMPUR, 26 APR: Kenyataan Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwan Khas (JASA), Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi berhubung perkembangan terbaru skandal 1MDB seolah-olah mengesahkan bahawa terdapatnya salah laku membabitkan syarikat tersebut.
Puad dilaporkan media sebagai berkata penyelesaian secara timbang tara antara 1MDB dan Syarikat Pelaburan Antarabangsa Abu Dhabi (IPIC) kononnya telah ‘melemahkan’ dakwaan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) bahawa wang 1MDB telah diselewengkan.
“Sama ada ia (dakwaan Puad) benar atau tidak ia bebas untuk dibahaskan, tapi apa yang mengejutkan adalah reaksi kerajaan Malaysia yang sebelum ini menafikan skandal 1MDB, tetapi secara tiba-tiba menerima senario kes yang dibangkitkan DOJ.
“Jika kerajaan Malaysia berpegang teguh dengan naratifnya bahawa tidak ada skandal melibatkan 1MDB, maka Puad tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seumpama itu,” kata Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dalam kenyataan, hari ini.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah berkata, Puad mungkin tidak menyedari bahawa kenyataan beliau itu telah mengesahkan tindakan saman sivil oleh DOJ bagi merampas aset bernilai lebih AS$1 bilion yang berpunca daripada dana 1MDB.
Sementara itu, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua semalam menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menjelaskan ‘penyelesaian’ terbabit memandangkan rakyat Malaysia nampaknya terpaksa membayar sebanyak dua kali ganda hutang 1MDB.
Hasil timbang tara antarabangsa di London memutuskan bahawa IPIC akan menerima bayaran berjumlah US$1.205 bilion.
Manakala 1MDB dan Kementerian Kewangan pula akan bertanggungjawab ke atas faedah bon bernilai US$3.5 bilion yang dijamin syarikat Abu Dhabi itu.
“1MDB cuba untuk menggambarkan semuanya baik sahaja – bahawa perselisihan tersebut telah diselesaikan tanpa memberi sebarang perincian.
“IPIC bagaimanapun menunjukkan bahawa mereka telah mendapat apa yang mereka mahukan,” ujar Tony dalam kenyataan. – Roketkini.com

1 comments:

pak ahmad said...

Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena