Thursday 20 April 2017

[Video 1MDB Ibu Segala Skandal!] Pas Selangor akui sama-sama mereka pun 'ditembak' & Pas sudah hilang tumpuan dalam menyerang Umno-BN.

Jumaat, 21 April 2017
Foto Otai BERSIH.
Wow.. lagi satu kejadian ' ? ',MB Perak sanggup berlumpur..😂😂😂

Pas Selangor akui sama-sama mereka pun 'ditembak'

Ir Izham Hashim
Menghampiri musim pilihan raya umum ke-14 (PRU-14), Pas dilihat cenderung menjatuhkan antara satu sama lain tidak terkecuali di Selangor yang menyaksikan parti itu masih berkongsi kuasa dengan Pakatan Harapan.
Pengerusi Amanah Selangor, Ir Izham Hashim berkata, hal tersebut diakui sendiri pemimpin kanan negeri tersebut sekaligus bukti Pas sudah hilang tumpuan dalam menyerang Umno-BN.
Menurutnya, pendirian politik Pas yang jauh berbeza berbanding sebelum ini bukan sahaja terhad kepada kepimpinan tinggi dikepalai Datuk Seri Abdul Hadi Awang malah jauh melangkaui ke akar umbi.
"Pas ini (rosak) bukan soal Ustaz Hadi tetapi pemikiran. Kalau kita rasa Ustaz Hadi seorang kita boleh tunggu lagi tapi pemikiran itu sudah meresap sampai ke cawangan.
"Bila timbul satu-satu isu, yang ini tembak, yang itu tembak. Bukan tembak Umno tapi tembak rakan sendiri. PKR, DAP, Amanah.
"Bahkan sama-sama mereka pun, ditembak. Saya masih ada lagi hubungan dengan beberapa orang Pas Selangor. Mereka beritahu hal ini.
"Saya cakap, 'Dulu waktu kami (kini di Amanah) kena macam-macam (fitnah) walaupun tak betul, kau orang diam. Sekarang mereka serang kau orang pula'.
"Manusia jenis perangai tak elok akan berterusan jadi tak elok tidak kira bergelar ustaz atau tidak. Dalaman Pas sudah teruk. Datuk Iskandar Abdul Samad (Pesuruhjaya Pas Selangor) dituduh macam-macam - Khalid Samad (Pengarah Komunikasi Amanah) nombor dua, perigi butalah," ujarnya.
Sehubungan itu, beliau menyifatkan konflik perebutan kuasa dalam Pas semakin sengit sehingga perpecahan kali kedua tidak dapat ditolak ekoran kemahuan mendapat tempat sebagai calon bertanding pada pilihan raya umum akan datang.
"Saya cakap terus-terang makin dekat pilihan raya, letupan dalaman Pas makin kuat. Masing-masing mahu posisi dalam parti, ada agenda mahu jadi calon.
"Ini lebih membawa kepada lebih banyak lagi perpecahan dalaman Pas dan sedang menuju perpecahan apa yang dipanggil perpecahan kali kedua," jelasnya ketika ditemubual Malaysia Dateline di pejabatnya di Shah Alam baru-baru ini.
Mengulas lanjut, Izham berkata, Pas tidak akan kembali kepada prinsip perjuangannya yang rasional dan berhemah walaupun Abdul Hadi tidak lagi menjadi Presiden parti sekaligus menyaksikan pentingnya penubuhan parti baharu Islam seperti Amanah.
"Sebab itu bila saya ditanya kalau Hadi bukan lagi Presiden Pas, ada dua sebab kenapa kita tidak boleh lagi berfikiran Pas ini seperti dulu. Ya. Pas memang terus wujud tetapi pengaruhnya akan semakin berkurang.
"Pertama sebabnya reputasi Pas sudah rosak. Padahal, keyakinan itu dibina puluhan tahun tetapi mereka rosakkan keyakinan itu dalam masa hanya satu hari. Mahu bina semula reputasi bukan mudah. Baik buat parti baru (Amanah).
"Kedua, parti-parti politik Islam ini tiada sempadan sebenarnya nak buat berapa banyak pun. Macam 'marketing company'. Ada banyak tawarkan produk sama, saling bersaing siapa paling hebat daripada segi servis dan kualiti produk," jelasnya.
Tambah Timbalan Pengarah Strategi Amanah Nasional itu, persaingan antara parti Islam juga memberi peluang kepada rakyat untuk memilih mana yang terbaik.
"Rakyat ada pilihan. Masing-masing akan berlumba buat yang terbaik. Kalau ada satu saja monopoli dalam satu sistem ekonomi, tidak bagus untuk ekonomi.
"Kena ada persaingan baru akan ada hasil terbaik. Begitulah juga dalam pertembungan prinsip antara Amanah dan Pas. Faedahnya siapa dapat? Pengguna dan dalam konteks politik hari ini, rakyat," tegas Izham lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena