Saturday 22 April 2017

[Video 1MDB - Najib tiada adab terhadap Dr M] 75 ahli Umno Kuala Kedah sertai Amanah (Akibat muak dan bosan dengan kerenah pimpinan Umno dan BN).

Sabtu, 22 April 2017

75 ahli Umno Kuala Kedah sertai Amanah

Akibat muak dan bosan dengan kerenah yang diamalkan oleh pimpinan Umno dan BN, seramai 75 ahli Umno Cawangan Kampung Tepi Laut, Kuala Kedah mengambil keputusan untuk meninggalkan parti tersebut dan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah)
Menurut bekas Ketua Pemuda Umno Cawangan Tepi Laut, Azizan Ahmad Nayan, keputusan yang diambil oleh mereka adalah tindakan yang betul dan tepat pada masanya.
Malah katanya lagi, pelbagai masalah yang dihadapi oleh penduduk kampung tersebut tidak dapat diselesaikan oleh pimpinan Umno dan BN, walaupun pelbagai aduan dan keluhan telah pun disalurkan kepada pimpinan mereka.
Beliau juga berkata, penduduk kesal dengan projek pembangunan yang hendak dilaksanakan di kampung tersebut apabila mereka tidak pernah dimaklumkan.
Lebih menyedihkan ujarnya, nasib mereka tidak dibela oleh Umno dan BN, walaupun rayuan dan belas kasihan dipohon bagi membela nasib penduduk kampung sejak sekian lama.
Asmirul, Ketua Pemuda Amanah Kedah.Asmirul, Ketua Pemuda Amanah Kedah.Sementara itu Ketua Pemuda Amanah Negeri Kedah, Asmirul Anuar Aris pula berkata, penyertaan ahli Umno termasuk Wanita dan juga Pemuda sekaligus membuktikan Amanah semakin mendapat sokongan di Kedah.
"Ini merupakan suatu isyarat bahawa rakyat semakin dahagakan perubahan dalam kepimpinan kerajaan.
"Mereka semakin yakin bahawa Umno dan BN sudah tidak lagi mampu untuk membela nasib rakyat yang begitu mengharapkan nasib mereka dibela.
"Dengan penyertaan begitu ramai ahli Umno tersebut terbukti kubu kuat Umno sejak 60 tahun yang lalu berjaya ditembusi oleh Amanah," jelasnya.
Tambah Asmirul lagi, ramai lagi ahli Umno dan pimpinan parti tersebut khususnya dalam Parlimen Kuala Kedah akan mengambil tindakan yang sama tidak lama lagi.
"Ramai lagi ahli Umno dan pimpinan mereka di Bahagian Kuala Kedah akan mengisytiharkan keluar Umno dan menyertai Pakatan Harapan (PH).
"Walau bagaimana pun mereka masih menanti masa yang sesuai untuk membuat pengisytiharan tersebut.
"Kita yakin terlalu ramai ahli Umno di Kuala Kedah yang akan keluar parti menjelang pilihan raya umum yang akan datang, " ujarnya lagi.
Dengan penyertaan tersebut katanya, PH mampu untuk merealisasikan harapan rakyat yang mahukan perubahan berlaku di Kedah dalam pilihan raya umum yang akan datang.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena