Monday 23 October 2017

[Video Kapal layar Jho Low berlabuh di Aceh] Maritim MarineTraffic - Equanimity berlabuh di Sabang, Aceh Utara kira-kira jam 9 pagi waktu Malaysia.

Selasa, 23 Oktober 2017

Kapal layar Jho Low berlabuh di Aceh

Ketika kerajaan menghubungi bantuan daripada Interpol bagi mengesan ahli perniagaan kontroversi, Jho Low, kapal layar ahli perniagaan dilaporkan berlabuh hampir dengan negara.
Mengikut laman web maritim MarineTraffic, Equanimity berlabuh di Sabang, sebuah bandar di Pulau Weh, di Aceh Utara, pada kira-kira jam 9 pagi waktu Malaysia.
Pulau Weh adalah destinasi menyelam terkenal, tetapi bukan tempat peranginan mewah seperti sering dikaitkan dengan Low.
Menurut MarineTraffic, kapal layar itu kemudiannya meninggalkan Sabang sekitar jam 4 petang waktu tempatan.

Meskipun kedudukan terakhir Equanimity tidak dapat dikesan, Malaysiakini pada Jun lalu melaporkan bahawa kedudukan kapal layar itu pernah berada di pantai Koh Rong, sebuah pulau peranginan di Kemboja.
Equanimity juga sedang dikesan oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat (DOJ) yang mempercayai bahawa kapal layar itu adalah sebahagian daripada aset berkaitan 1MDB yang membabitkan pengubahan wang haram.
Menurut pemfailan DOJ di mahkamah, kapal layar itu dibina dan diselenggara dengan dana bernilai AS$250 juta (RM1.06 bilion) yang berasal dari 1MDB.
Secara keseluruhannya, DOJ cuba merampas lebih AS$1 bilion aset. Walau bagaimanapun, proses penyitaan aset ditangguhkan bagi membolehkan siasatan jenayah dijalankan.
Equanimity adalah satu-satunya jenis kapal layar yang ditempah khas dan mempunyai sauna, bilik urut, dan kolam terjun, serta ruang tamu yang besar.
Terdapat beberapa laporan berita yang mendakwa bahawa kapal layar itu pernah digunakan sebagai menganjurkan beberapa parti dan pesta yang dihadiri termasuk oleh bintang Hollywood, seperti Leonardo DiCaprio.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena