Sunday 15 October 2017

[Video PENDEDAHAN setiap RM1 bayar bil elektrik TNB 16 sen untuk negara Cina Komunis] Kita perlu sepak semua penyamun penyangak pencuri wang rakyat!

Isnin, 16 Oktober 2017
Foto Otai BERSIH.
Bekas Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Rashid berucap. Antara petikan ucapan beliau:

1. Saya bekas pengerusi SPR. Jangan terkejut saya berdiri di sini sebab meluat dengan bos sahaja dahulu. Kebanyakan mereka menipu. Nak tawan hati rakyat bagi sikit tapi mereka makan banyak.

2. Kita perlu sepak semua penyamun penyangak pencuri ini. Bagi semua faham semua bangsa. Selagi kerajaan sedia ada ini memimpin, negara tak kan jadi baik.

3. Pilihan raya macam-macan dia nak tipu. Selagi saya ada dlm PH. Saya tidak akan biarkan ini berlaku. Kita sepak kerajaan ini keluar.

#SayangiMalaysia
#HapuskanKleptokrasi

Shafie tepis dakwaan ada penyelewengan dana projek rakyat Sabah

Image result for Foto parti warisan sabah
SHAFIE Apdal menepis dakwaan wujud penyelewengan dana Persekutuan di Kementerian Kemajuan Luar dan Wilayah (KKLW) yang pernah beliau terajui.
“Mana saya tahu? Mana ada penyelewengannya? Boleh semak akaun bank saya. Boleh masuk tengok rumah saya,” katanya, dalam satu wawancara dengan The Malaysian Insight.
Beliau turut mempersoalkan kenapa hanya KKLW yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedangkan kementerian yang pernah beliau terajui itu sudah “lulus ujian” prestasi yang ditetapkan oleh Unit Pengurusan Prestasi Pelaksanaan (Pemandu).
Katanya, prestasi KKLW setiap tahun bukan saja mencapai sasaran malah melampaui jangkaan, dari segi jumlah dan nilai projek yang dilaksanakan.
Atas keyakinan itulah, presiden Parti Warisan Sabah itu merumuskan siasatan SPRM terhadap dakwaan penyelewengan RM1.5 bilion dana persekutuan di kementerian itu adalah “penyiasatan berpilih” untuk membunuh masa depan politiknya.
Tambahan pula, sejak keluar Umno dan menggerakkan Warisan menuju pilihan raya umum ke-14, partinya itu semakin mendapat sokongan rakyat Sabah. – 12 Oktober, 2017.
The Malaysian Insight

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena