Thursday 8 May 2014

TG Nik Abdul Aziz ulas ulama Muda Umno... 'mengeluarkan kenyataan biadap'

Khamis, 8 Mei 2014


TG Nik Abdul Aziz ulas ulama Muda Umno

SALMAH MAT HUSAIN | .

KOTA BHARU:  Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, turut melahirkan rasa dukacita terhadap tuduhan pihak tertentu yang menyamakan muslimat bertudung labuh sebagai ‘pelacur’ ketika turun membantah GST pada 1 Mei lalu.

Pada masa yang sama beliau melahirkan rasa kehairanannya kenapa golongan yang digelarkan Ulama Muda Umno tidak menegur kejadian menyayat hati hingga mengorbankan enam orang remaja pada satu pesta akibat mengambil dadah berlebihan  pertengahan Mac lalu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas Setiausaha Ulama Muda Umno, Mohd Radzi Othman yang mengeluarkan kenyataan biadap dalam laman facebooknya, dengan menggelarkan  muslimat yang turun berdemonstrasi dalam himpunan anti GST tempoh hari sebagai pelacur.

Pada masa yang sama, beliau turut memperbetulkan maksud ‘pelacur’ yang  biasanya golongan itu melanggan pelanggan di tempat tersembunyi, di hotel-hotel.

“Yang saya peliknya kenapa golongan itu tidak dilawan atau dikritik,” ujarnya.

Tuan Guru seterusnya menambah, pada zaman Rasulullah, ada golongan muslimat yang turun ke medan perang yang turut disertai Siti Aisyah isteri baginda.

“Mereka ke medan perang membawa bekalan makanan atau minuman kepada tentera Islam, balut luka,”ujarnya.

Beliau bagaimanapun memohon masyarakat supaya Allah memberi petunjuk agar tidak memandang serong terhadap pelbagai kaum yang turun membantah GST.

Tambahnya, apa yang dilakukan itu untuk kepentingan masyarakat semua. Tuan Guru berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung kenyataan yang dikeluarkan Mohd Radzi di dalam facebooknya.

Ekoran daripada itu, Dewan Muslimat PAS Pusat telah membuat laporan polis semalam yang diketuai Siti Zailah Mohd Yusof selaku ketuanya.

Selain itu, Muslimat PAS Wilayah Persekutuan juga turut membuat laporan polis atas perkara yang sama. - HARAKAHDAILY 8/5/2014

  


  • Jue Inna ·  Top Commenter · University Hospital
    Jika dizaman sahabat,jawatan tertinggi dalam memegang amanah rakyat adalah satu beban yang berat patut ditanggung dengan sebaik-baiknya kerana mere takutkan allah lebih dari segalanya... mereka kuat bekerja di siang hari seolah-olah mereka akan hidup selama-lamanya dan dimalam hari mereka membuang dunia dan kembali memenuhi ruang malan dengan beribadat kepada allah untuk akhirat yang akan datang... mereka berjaya mengagungkan islam sampai kehari ini.. .berbeza hari ini,kita menggilakan jawatan tinggi utk kepentinggan diri,kepentinggan saku,, rasa takut pada allah dah kurang mungkin dah hilang,walaupun kita bergelar ulamak.. kita lebih takut akan duit saku hilang bila memberi teguran pada yang mungkar... itu bermakna keimanan kita dah kurang kerana kita tak yakin rezeki itu milik siapa.. kita tak jatuh miskin kerana kita tak yakin allah yang memberikan rezeki... golonggan seperti ini akan mendapat azab yang sangat pedih atas mulut kerena yang meroksakan orang lain.. sebagai ulamak ,tak ada yang lebih ditakuti melainkan allah... itulah sepatutnya pendirian seorg ulamak.....sebagai pejuang islam..

    • Sha Louis ·  ·  Top Commenter
      tu lah ulama muda umnoo bongok

      • Jamlus Abu Bakar ·  ·  Top Commenter · Kota Bharu Teachers College
        Kaum muda yang menggelar diri mereka ulamak sebenarnya tak tahu apa itu ULAMAK........Masa sekarang mana ada ulamak di Malaysia......TGNA pun tak sanggup memikul jawatan ulamak kerana ulamak ni luas tanggung jawabnya.......Lepas ulamak baru ada Tuan Guru atau Ustaz untuk mengembangkan pendapat ulamak.......Bukan ular dalam semak......pandai cakap yang bukan2.

        Photo: Manusia yang mengatakan muslimah bertudung labuh yang pergi demo adalah pelacur kelas atasan. 

Wanita yang pakai bakini (the less the better) bukan pelacur kelas atasan.
        Manusia yang mengatakan muslimah bertudung labuh yang pergi demo adalah pelacur kelas atasan.

        Wanita yang pakai bakini (the less the better) bukan pelacur kelas atasan.

      0 comments:

      Post a Comment

      Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
      SILA LAYARI
      Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
      PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

      Popular Posts

      © 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

      Designed by ScreenWritersArena