Saturday, 27 September 2014

PM buat U-turn kutuk ISIS di PBB...

Ahad, 28 September 2014
Gambar: This is Najib razak. Our PM ..

Tak guna....puih..
This is Najib razak. Our PM ...

Gambar: Ni menteri porfolio apa?

Ni menteri porfolio apa?



Mujahidin  Negara Islam di Iraq dan Suriah mengubah strategi gerilya  dalam menghadapi serangan udara AS di Iraq utara. 

Mereka tidak menggunakan telefon sejak serangan udara intensif  AS sejak kempen penyerangan yang dimulai pada bulan Ogos.

Seorang ketua suku dari sebuah desa di selatan Kirkuk mengatakan Mujahidn IS “meninggalkan salah satu markas terbesar mereka di desa” untuk hadapi  kempen serangan udara AS yang  menargetkan wilayah mereka.

“Mereka mengambil semua perlengkapan , kendaraan dan senjata. Kemudian mereka menanam bom pinggir jalan dan menghancurkan pejabat pusat, “kata ketua suku yang menolak disebutkan namanya.
“Mereka tidak bergerak dalam konvoi tentera seperti sebelumnya. Sebaliknya mereka menggunakan motor,  dan jika perlu, mereka menggunakan kenderaan yang disamarkan, “katanya.

Para mujahidin juga telah menyembunyikan  bendera hitam mereka di beberapa rumah tinggal , dan kebanyakan rumah tersebut dibiarkan kosong , untuk menciptakan kebingungan tentang keberadaan mereka yang sebenarnya.

Sumber-sumber intelijen Tribal dan setempat mengatakan serangan udara pada hari Khamis dekat kota Bashir, 20 km (12 mil) selatan Kirkuk, dikhabarkan telah membunuh dua pemimpin senior IS setempat .
Di desa lain dekat Haweeja di Iraq utara, sebuah sumber mengatakan para mujahidin tidak lagi menggunakan konvoi panjang kendaraan  dengan senapan mesin terpasang , mereka menggantinya dengan  motor.

Serangan udara AS dan sekutunya  tidak berarti telah melumpuhkan mereka. Para jihadisnya bahkan maju menuju kota strategis di perbatasan Suriah utara dengan Turki pada hari Jumat, memerangi pasukan Kurdi, sementara koalisi pimpinan AS lakukan serangan udara menghantam ladang minyak dan basis mereka di timur Suriah. (Arby/Dz/EM)

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena