Sunday, 25 February 2018

[Video UMNO SUDAH TEWAS] '5 Skandal Besar' di bawah pemerintahan UmnoBN & Kenapa Umno Perlu Tumbang Dalam PRU14! Kasihannya...'Macam pelarian berebut beli ikan lelong’.

Isnin, 26 Februari 2018

Image result for Foto Umno sapu wang rakyat
Image result for Foto Umno sapu wang rakyat
Kenapa Umno Perlu Tumbang Dalam Pru-14] LIMA PROJEK GAGAL, Najib dah BINGUNG nak pilih tarikh pilihanraya & Apa sudah jadi dengan Najib?

‘Macam pelarian berebut beli ikan lelong’


Tindakan Irmohizam membuat lelongan ikan dikecam orang ramai hari ini.

Rata-rata pengguna Facebook mengecam tindakan Ahli Parlimen BN Kuala Selangor, Datuk Seri Dr Irmohizam Ibrahim membuat lelongan harga ikan hari ini di Kompleks Umno kawasan itu.
Kritikan netizen dapat dilihat pada sejumlah komentar di Facebook rasmi Berita Harian Online yang turut menyertakan rakaman video aksi lelongan dengan paparan golongan wanita berebut untuk mendapatkan ikan jenahak.
Antaranya, Zila Asmida yang merasa kasihan melihat kaum ibu itu seolah-olah seperti pelarian lantaran sanggup berebut untuk mendapatkan bekalan ikan dengan harga murah.
Beliau berpendapat reaksi kumpulan wanita terbabit tidak harus dibanggakan sebaliknya bukti rakyat pada masa ini hidup dalam kesusahan.
Bagi Syedferdaus Syed Mohammad, bukan kerja kerajaan untuk melelong ikan sebaliknya menjadi contoh kebodohan sebuah parti pemerintah yang tidak tahu untuk menggunakan kuasa menentukan harga ikan mengikut kemampuan rakyat.
Rasa simpati turut dirasakan Harun Mohammad apabila melihat realiti rakyat bawahan yang terpaksa saling berebut demi kelangsungan hidup akibat kenaikan kos sara hidup.
“Orang atasan lakukan demi mendapat balasan undi. Jika benar kamu berkhidmat membantu rakyat, buat saja jualan murah sebaik sahaja kamu angkat sumpah menjadi YB (Yang Berhormat),” kata Harun lagi.
Sementara itu, Abdullah Ishak berpendapat barangan keperluan tidak harus dilelong apatah lagi golongan wanita warga emas sepatutnya menghabiskan masa pencen dengan anak dan cucu bukannya beratur panjang untuk mendapatkan barangan keperluan.
MD.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena