Saturday 24 February 2018

[Video Imej Negara Rosak Teruk Kerana Najib & Alif Mim Nun Wau, Sarkas!] Ekonomi menguncup & Rakyat dah tak de wang? MYDIN DAN BANK NEGARA SENADA & Parlimen lum bubar lagi...Kandang 'sarkas' dah muncul di kawasan Parlimen P044.

Ahad, 25 Februari 2018



Foto Otai BERSIH.

Foto Otai BERSIH.

Foto Otai BERSIH.

Otai BERSIH menambah 4 foto baharu
7 jam
Kandang *sarkas* dah muncul di kawasan Parlimen P044..
Sedang kan Parlimen lum bubar lagi..

MYDIN DAN BANK NEGARA SENADA


Apabila Mydin memberi pandangannya terhadap tahap realiti ekonomi rakyat sekarang..

Apa reaksi Menteri (?)
Bertujai menerkam reaksi tahap ala ahmad maselan...

Apa reaksi pecacai (?)
Pecacai yang failed mathematic LCE pun turut memberi pandangan dengan menjuruskan kajian Master dan Phd mereka  ketahap kedai dua ringit barang china..berbueh fakta dan mengaku tahap pelanggan setia pelahap gaban kedai dua ringit 100% milik cina penyokong DAP untuk dibandingkan dengan Mydin.

Bagaimana pula reaksi mereka apabila pandangan BNM juga senada dan selari dengan Mydin (?) 

Posted by 

'Ada menteri nak sanggah Bank Negara?'

Adakah mana-mana menteri akan tampil menyangkal kenyataan situasi ekonomi semasa dibuat Bank Negara - tanya seorang bekas pengarang akhbar hari ini.

Menurut Mustapha Kamil Mohd Janor, jika sebelum ini ada menteri yang menyanggah pandangan bos rangkaian kedai Mydin, kenyataan dibuat Bank Negara semalam sebenarnya lebih kurang sama saja.
"Bank Negara tu cakap lebih kurang samalah tu. Nak sangkal tak ni?" katanya secara bersahaja melalui hantaran di Facebook.
Bekas pengarang kumpulan New Straits Times itu mengulas kenyataan dibuat bank pusat terbabit mengenai situasi semasa pasaran rumah di negara ini.

Laporan Bernama semalam menyebut Malaysia menghadapi kekurangan rumah mampu milik untuk memenuhi keperluan ramai.
Mengikut laporan Bank Negara data menunjukkan rumah di negara ini "tidak mampu dibeli" pada 2016 mengikut standard antarabangsa.
Dalam temu bual dengan stesen radio BFM, Ameer berkata jualan di pasar raya besar terus menyaksikan penguncupan.
"Saya tidak kata, tidak ada pertumbuhan, sudah tentu, perangkaan menunjukkannya. Tetapi di negara, lazimnya, apa yang kita lihat adalah pertumbuhan itu (dijana oleh) perbelanjaan domestik.
"Bagi perbelanjaan domestik, asasnya bagus, tetapi hypermarket dan pasar raya besar (di Malaysia) yang menguasai 50 peratus pasaran runcit (menyaksikan pertumbuhan) negatif.
"Saya rasa orang ramai tidak mempunyai wang," katanya.
malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena