Monday 18 December 2017

[Video Isu Peneroka Felda & Duit Felda dan Tabung Felda pun dah Habisssss] FGV Dulu Megah Kenapa Kini Rebah? PRU14 Felda Berubah Menjadi Fix Deposit Pembangkang! Umno, BN tiada pemimpin saingi Azmin di S'gor.

Isnin, 18 Disember 2017
Image result for Gambar felda rugi
Apa Sebenarnya Masalah Felda Global Ventures Bhd (FGV)? Dulu Megah Kenapa Kini Rebah?

Image result for Gambar felda rugi

PANAS ~ Apabila Felda Berubah Menjadi Fix Deposit Pembangkang.

Umno, BN tiada pemimpin saingi Azmin di Selangor, kata penganalisis

Umno, BN tiada pemimpin saingi Azmin di Selangor, kata penganalisis 
Prestasi Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali tidak dapat diragui dan dari segi tadbir urus juga sukar ditandingi, kata Pensyarah Kanan Fakulti Sains Sosial, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Prof Madya Dr Jeniri Amir. – Gambar fail The Malaysian Insight, 18 Disember, 2017.

UMNO dan Barisan Nasional (BN) menyerang imej Azmin Ali kerana ketandusan pemimpin yang boleh menyaingi kewibawaan Menteri Besar Selangor itu, kata penganalisis politik. 
Pensyarah Kanan Fakulti Sains Sosial, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Prof Madya Dr Jeniri Amir berkata BN dilihat memilih strategi merosakkan imej Azmin selepas gagal menyaingi pencapaian pentadbirannya, lapor Sinar Harian. 
“Sudah tentu sesiapa pun kalau lawan politiknya dirasakan lebih hebat daripadanya, ini menimbulkan keresahan dan kebimbangan malah ketakutan yang nyata, dalam konteks ini kepada BN. 
“Ini sudah terbukti daripada segala dasar dan langkah yang diambil Azmin. Dari segi prestasinya tidak dapat diragui dan dari segi tadbir urus juga sukar ditandingi. 
“Dalam keadaan sedemikian, BN tak punya pilihan kecuali gunakan strategi menyerang imej pentadbiran Azmin dan juga imej Pakatan Harapan (PH) secara keseluruhannya,” katanya, seperti dipetik oleh Sinar Harian. 
Ahli Dewan Negeri (Adun) Hulu Kelang, Saari Sungib sebelum ini dilaporkan berkata Azmin berdepan masalah persepsi ciptaan media yang dikawal oleh Umno dan BN biarpun khidmatnya kepada rakyat Selangor cemerlang. 
Jeniri juga berpendapat walaupun strategi BN itu boleh mempengaruhi rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti, ia tidak akan memberikan kesan besar sehingga menyebabkan PH kalah di Selangor. 
“Rakyat Selangor dapat lihat sendiri langkah  dilakukan kerajaan negeri yang beri kesan positif. Dari segi itu, walau apa pun strateginya ini tak beri kesan banyak. 
“Mungkin orang luar Selangor banyak boleh terpengaruh, namun bagi rakyat Selangor yang merasai sendiri kesannya, saya fikir dapat menilai sendiri dengan lebih baik,” katanya. 
Azmin sejak beberapa bulan lepas berdepan siri protes yang digerakkan oleh Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Jamal Yunos, mengecam beberapa isu melibatkan pentadbiran kerajaan negeri. 
Jamal pada Oktober lepas ditahan polis untuk siasatan selepas bertindak memecahkan botol arak di perkarangan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor di Shah Alam membantah pendirian pentadbiran Azmin berhubung penganjuran pesta arak. 
Umno bagaimanapun menafikan terlibat dalam siri protes Jamal, yang dianjurkan atas nama Gabungan NGO 1Malaysia. 
Azmin menerajui kerajaan negeri Selangor pada September 2014 selepas percaturan politik dalaman PKR mengetepikan bekas menteri besar Khalid Ibrahim dalam apa yang disebut sebagai episod Langkah Kajang. – 18 Disember, 2017.
The Malaysian Insight


1 comments:

kertia said...

Bosan main poker sama ROBOT? Kapan untungnya?
Kini Hadir Game Terbaru ===>> GAME SAKONG
Mari.. bergabung bersama kami di ROYALQQ, main poker tanpa Robot 100% player vs player.
Deposit Minimum Rp. 15.000
www,royalqq,poker
Support Bank BCA, MANDIRI, BNI, BRI
add 2B68D666

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena