Tuesday 22 May 2018

[Video Mat Sabu Berambut Sikat TEPI MEMBUATKAN Netizen TERPANA & Ustaz Ahmad Rizam Kerajaan Baru Malaysia] BONGKAR: Kaitan PAS Dengan 1MDB & NAK TANYA SATU SOALAN, kita yang Islam ini kekurangan ke kalau Pas tiada?

Selasa, 22 Mei 2018

Foto Suara Rakyat.
DULU.. Zahid kata dah jumpa wakil keluarga penderma RM2.6 bilion..

KENAPA..SEKARANG setelah disiasat SPRM Putera diraja Arab Saudi yang dikatakan “menderma” RM2.6 bilion kepada Najib Razak tidak dapat menunjukkan dokumen sokongan bagi membuktikan perkara itu ??!

ADAKAH Zahid hamidi cuba berbohong kpd seluruh rakyat Malaysia juga satu dunia !!!

NAK TANYA SATU SOALAN, KITA KITA YANG ISLAM INI KEKURANGAN KE KALAU PAS TIADA...

Lupa sekejap cerita Najib yang sedang bergelut dengan skandalnya, dah jenuh diingatkan,  bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru dan kemana lagi tupai mahu melompat. 

Sultan dan Raja² Melayu serta SPB Agong adalah ketua ugama Islam bagi Negeri² yang ditadbir melalui Majlis Agama Islam masing²..beserta prgawai² yang ditauliahkan Mufti,  Kadi dan sebagainya. .

Di mana kita mula² belajar tentang Islam. .
Masing² ada pengalaman dan kronologi.. 
Hinggalah ke hari ini,  beristeri beranak cucu.. 

Banyak lagi.. 

Kita ini tak ada brain ke?  Tak cukup ke ustaz dan ceramah² yang mengjar kita hingga perlu kepada PAS. 

Tetapi soalannya,  apa peranan PAS dalam soal Islam dan iman kita? 
Sebagai contoh.. Negeri Johor tanpa pernah ada sentuhan PAS dalam soal pentadbiran.. Apakah Islam mereka tidak sama dengan Islam di Kelantan (?)

Apakah pemimpin² Melayu dan Islam yang bukan PAS dan ada yang jadi pemerintah yidak Islamic semata mata kurang bercakap tentang Islam.  
Apakah Islam itu pada cakap?  Atau pada amalnya? 
Apakah PDRM,  ATM,  SPRM,  Bank Negara sebagsi contoh adalah institusi yang tidak Islamic? 
Apakah Parlimen itu bercanggah dengan Islam. 

Jika jawapannya,  lebih banyak selari dengan Islam jadi apa kalutnya PAS hingga perlu melabel,  maki hamun dan mengkafirkan? 

Atau PAS hanya copy paste edit apa yang dilaksanakan kerajaan?
Lembu punya susu sapi (iPAS) dapat nama.. 
# PAS akan menjadi lebih baik dari sekarang jika memastikan ia sebuah parti politik yang menunjukan urus tadbir negeri yang lebih cemerlang, lebih pada kerja dan pencapaian kerja,  menjaga akhlak dan amanah.  

Jika itu dapat dilaksanakan,  insyaAllah rakyat akan berebut rebut menyokong PAS tanpa perlu melabel,  menuduh, memburuk dan doa laknat pada orang lain.
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena