Monday 24 March 2014

MAS Mohon Maaf - MH370 yang disahkan berakhir di selatan Lautan Hindi...

Selasa, 25 Mac 2014
Posted 2014/03/25 by Ana Ghoib in Berita Terkini

MAS Mohon Maaf

Ahmad Jauhari Yahya profil

Kuala Lumpur: Malaysia Airlines (MAS) melahirkan kekesalan dan memohon maaf kepada ahli keluarga dan waris penumpang serta kru penerbangan MH370 yang disahkan berakhir di selatan Lautan Hindi.
Menurut MAS dalam kenyataannya malam ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan penerbangan MH370 yang berakhir di selatan Lautan Hindi berdasarkan data analisis terbaru satelit mencadangkan pesawat itu jatuh di selatan Lautan Hindi.
Bagi pihak kami, Malaysia Airlines dan seluruh rakyat Malaysian, doa kami bersama semua orang yang tersayang buat semua 226 penumpang dan 13 sahabat serta rakan sekerja pada saat yang amat memilukan ini.
malaysia airlines mh370 china
Kami tahu, tiada kata-kata yang kami atau sesiapa saja dapat diungkapkan berupaya meredakan kesakitan anda. Kami akan terus membantu dan menyokong anda, sebagaimana kami telah laksanakan sejak hari pertama MH370 hilang pada awal pagi 8 Mac ketika terbang dari Kuala Lumpur ke Beijing.
Operasi mencari pelbagai negara akan diteruskan bagi mencari jawapan bagi pelbagai persoalan yang masih menjadi tanda tanya. Di samping pencarian MH370, siasatan yang intensif akan dijalankan bagi mencari jawapannya.
Kami memberi jaminan bahawa Malaysia Airlines akan terus memberi sokongan buat anda dalam menghadapi kesukaran pada minggu dan bulan mendatang.
Sekali lagi, kami mengucapkan ingatan yang tulus, doa dan takziah kepada setiap yang terkesan akibat tragedi ini,” menurut kenyataan itu.
MH370 assumed to have crashed with no survivors, says Malaysia Airlines
In a statement Monday, Malaysian Prime Minister Najib Razak announced that the latest data appeared to show that Flight MH370 had ended in the southern Indian Ocean.
While there’s still little concrete evidence of exactly where the plane is, it appears to have been the first definitive statement on what happened to the Malaysia Airlines flight from authorities, which disappeared en route from Kuala Lumpur to Beijing on March 8.
A meeting with Chinese relatives of the passengers on board MH370 and representatives of Malaysia Airlines was held before the announcement in Kuala Lumpur, according to the New York Times, and relatives were also reportedly sent a text message from the airline. Here’s a screen-shot of one from Adrienne Mong of NBC News:
Both Malaysia Airlines and the Malaysian government have been criticized for their handling of MH370′s disappearance. Whatever the practical benefits of using a text message to inform families that their loved ones were thought to be dead, it seems likely this move may also be criticized.
Meanwhile, Malaysian defense minister Hishammuddin Hussein ‏has tweeted on the treatment of the relatives of MH370 families – Washington Post Blog

Mas MH370 : Pihak Mas SAHKAN Yang Pesawat TERHEMPAS Di Lautan Hindi


Kenyataan Penyataan Penuh dari Pihak Malaysia Airlines System (Mas) telah BENAR-BENAR MENGESAHKAN yang Pesawat Mas MH370 Boeing 777-200ER tersebut telah TERHEMPAS di LAUTAN HINDI seperti dibawah ini :-

Malaysia Airlines dengan PENUH RASA KESAL ingin Memaklumkan bahawa Kami TERPAKSA MENGANGGAP yang MH370 BERAKHIR di SELATAN LAUTAN HINDI. Seperti yang akan Anda dengar tidak lama lagi daripada Perdana Menteri Malaysia, ANALISIS baru DATA SATELIT Membayangkan PESAWAT itu JATUH di Selatan Lautan Hindi. 

Bagi Pihak Semua Kami di Malaysia Airlines dan Seluruh RAKYAT Malaysia, DOA kami kepada Semua INSAN TERSAYANG kepada 227 Penumpang dan 12 Sahabat serta RAKAN KERJA Kami pada saat-saat yang SUKAR ini. Kami tahu tidak ada kata-kata yang boleh Kami atau Sesiapa pun UCAPKAN untuk MERINGANKAN KEPEDIHAN itu.

Kami akan TERUS Memberikan BANTUAN dan SOKONGAN kepada Anda, seperti yang telah Kami Lakukan sejak MH370 mula-mula HILANG pada Awal pagi 8 Mac lalu semasa dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing. Operasi mencari yang sedang dijalankan oleh pelbagai Negara akan diteruskan sementara kita mencari JAWAPAN kepada PERSOALAN yang masih belum BERJAWAP.

Di samping USAHA MENGESAN MH370, ada juga satu SIASATAN MENYELURUH yang Kami HARAP akan memberikan JAWAPAN itu. Kami juga ingin MEMBERI JAMINAN bahawa Malaysia Airlines akan terus Memberikan Anda SOKONGAN PENUH untuk MENGHARUNGI Minggu-Minggu dan Bulan-Bulan yang akan datang.

Sekali lagi, dengan Penuh RENDAH HATI kami PANJANGKAN INGATAN, DO'A dan TAKZIAH yang penuh IKHLAS kepada Semua yang TERJEJAS dengan TRAGEDI tersebut - Malayisa Airlines System

Salam TAKZIAH buat Ahli Keluarga Anak Kapal serta Ahli Keluarga Penumpang.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena