Monday, 24 March 2014

MH370 : Perang Satelit Dah Bermula! Kerajaan Malaysia ingin menamatkan pencarian?...

Selasa, 25 Mac 2014


IMEJ SATELIT CHINA

IMEJ SATELIT AUSTRALIA


Terkini Peranchis pula mengeluarkan imej satelitnya, Katanya imej itu di tempat yang sama dengan imej sebelumnya (satelit China dan Australia), Lokasi benda di Lautan Hindi, dekat Australia.




Gambar: Ada kata terhempas ada kata berakhir. Ikut statement PM takde kata terhempas tapi berakhir. So mana 1 nak percaya ni? Aku confuse sikit
Ada kata terhempas ada kata berakhir. Ikut statement PM takde kata terhempas tapi berakhir. So mana 1 nak percaya ni? Aku confuse sikit

 Kerajaan Malaysia ingin menamatkan pencarian?

4 jam 

Pada 8/3/2014 MH370 hilang, semalam 24/3/2014 diumum jatuh dek PM Najib tp puing belum jumpa! Adakah ini tanda2 Kerajaan Malaysia ingin menamatkan pencarian dengan alasan kedalam Lautan Hindi mencecah 7,000 meter???

Analisis Inmarsat simpulkan lokasi terakhir komunikasi data MH370 dgn satelit. Najib gunakannya untuk umum ia jatuh di selatan Lautan Hindi. Inmarsat cuma analisa data2 terakhir MH370. Najib yg kata ia jatuh di selatan Lautan Hindi. Harap2 betul. Jika tak betul, bakal kecoh satu dunia.

Najib umum MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi. Setakat ini belum ada pengesahan bangkai MH370 ditemui. Carian masih berterusan. Bangkai MH370 belum ditemui. Bagaimana & kenapa ia berakhir di situ?

Analisis Inmarsat tak simpulkan lokasi tepat komunikasi data terakhir MH370. Tak mungkin tepat. Margin kesilapan analisa sekitar 100 batu. Kawasan carian seluas 300,000 km persegi. 2500km barat daya Australia & 2600km utara Antartika.

Seandainya apa yg Najib cakap betul pasal MH370 jatuh di selatan Lautan Hindi, kenapa puing2nya belum ditemui, apatah lagi disahkan? Selagi takda puing pesawat MH370 dan mayat ditemui serta belum disahkan, mereka harus teruskan pencarian. Bukan main umum ikut suka je!

“Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib; tidak ada yang mengetahuinya kecuali dia sendiri, dan dia mengetahui apa yang di daratan dan di lautan, dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan dia mengetahuinya (pula), dan tidak jatuh sebutir biji-pun dalam kegelapan bumi, dan tidak sesuatu yang basah atau yang kering, melainkan tertulis dalam Kitab yang nyata” Surah Al-An’am ayat 59.

Biar apa pun, carian harus diteruskan. Kembali kepada Allah dan amanatNya. Jangan sesekali kita lupa kebesaranNya..
 — dengan Archidea CronixxRoslan AlanJong Jongae dan 46 yang lain.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena