Tuesday 11 March 2014

Mystery of MH370: Siapa yang menyebar spekulasi ni? Ketua Polis atau Ketua Pengarah DCA?..

Selasa, 11 Mac 2014
Photo: Unit Kawalan dan Pengawasan Trafik Udara di Singapura turut menerima isyarat bahawa pesawat tersebut berpatah balik dan tiba-tiba terbang rendah dari ketinggian 10,000 meter ke 1,000 meter.

Ia seterusnya menyebut panglima TUDM Datuk Seri Rodzali Daud mengesahkan bahawa pengkalan udara Butterworth mengesan isyarat bahawa pesawat tersebut berpatah balik ke laluan asalnya.

Pesawat itu dilaporkan melalui Kota Bharu, Kelantan, dan ruang udara Pantai Timur dan Utara.

“Kali terakhir pesawat itu dikesan berada berhampiran Pulau Perak, di perairan Selat Melaka pada jam 2.40 pagi, Sabtu lalu, oleh menara kawalan udara berhampiran sebelum isyarat hilang tanpa sebarang petunjuk,” katanya.

~~~ Info Panaz <3 ~~~

MH370 : Ketua Polis atau Ketua Pengarah DCA yang sebar spekulasi ni Hishamuddin?


Tiga hari yang lalu ketika operasi mencari dan menyelamat digerakkan, Sepupu Najib yang dilantik sebagai Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein telah mengingatkan rakyat Malaysia agar jangan sebar spekulasi mengenai kehilangan MH370.

Beliau juga mengingatkan agar rakyat Malaysia tidak mudah percaya dan menerima bulat-bulat oleh media-media luar negara sebelum ianya disahkan oleh Kerajaan Malaysia.

Setelah berpuluh jam gerakkan mencari dijalankan, aku yakin bukan sahaja aku yang dah pening malah kebanyakkan rakyat Malaysia juga sama pening dengan kenyataan-kenyataan pihak berkuasa dalam negara Malaysia sendiri..

(Gambar kat atas tu KD Pahang dilihat dari KD Terengganu yang sedang mencari dan menyelamat )

Dalam hal ini isu lima penumpang..  Polis kata mereka memasuki Kapal terbang.. tapi pihak MAS pula menafikannya...

Malaysia Airlines (MAS) hari ini menafikan laporan bahawa lima penumpang telah mendaftar masuk namun tidak menaiki pesawat penerbangannya ke Beijing yang hilang Sabtu lepas.
MAS dalam kenyataan menjelaskan terdapat empat penumpang yang tidak muncul untuk mendaftar masuk bagi penerbangan MH370 meskipun mereka telah membuat tempahan untuk perjalanan itu.
"Meskipun begitu, isu mengeluarkan bagasi tanpa penumpang tidak timbul, kerana empat penumpang berkenaan tidak mendaftar untuk penerbangan itu," katanya.
Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini menafikan dakwaan kewujudan lima penumpang berkenaan dan berkata semua penumpang yang mendaftar masuk telah menaiki pesawat berkenaan.
Semalam, Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata bagasi lima penumpang yang telah mendaftar masuk namun tidak menaiki pesawat telah dikeluarkan daripada pesawat dan didapati 'bersih'.
Pada Sabtu, pesawat MAS penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing bersama 227 penumpang (termasuk dua bayi) dan 12 anak kapal itu hilang kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 pagi.
Ia dijadualkan mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari sama. - Bernama

Siapa yang menyebar spekulasi ni?.. Ketua Polis atau  Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam?..

Apahal dah semakin bercanggah-canggah laporan pasal MH370 ni??
Posted by Anak Sungai Derhaka

Kembalilah...

Gambar: Pray for #MH370

Kembali lah..

Dari kanak2 tadika Islam PASTI
Pray for #MH3
Kembali lah..
Dari kanak2 tadika Islam PASTI

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena