Sunday 11 May 2014

SPR umum pembangkang menang...Parti Demokrasi Indonesia- Perjuangan (PDI-P) disahkan menang

Ahad, 11 Mei 2014

PDI-P disahkan menang

PDI-P disahkan menang

Jakarta: Parti pembangkang utama Parti Demokrasi Indonesia- Perjuangan (PDI-P) disahkan menang selepas keputusan akhir pilihan raya per-undangan Indonesia diumumkan Jumaat lalu, namun gagal meraih undi mencukupi untuk meletakkan Joko ‘Jokowi’ Widodo sebagai calon presiden melainkan menerusi pembentukan pakatan.

Suruhanjaya Pilihan Raya ketika mengumumkan mengenai keputusan itu menyatakan, Parti Demokrasi Indonesia-Perjuangan (PDI-P) mendapat 18.95 peratus pada undian bulan lalu, kurang sebanyak 25 peratus yang diperlukan untuk membolehkan gabenor Jakarta yang popular itu bertanding kerusi presiden pada 9 Julai ini tanpa membentuk pakatan. 


Walau bagaimanapun, PDI-P dengan pantas mendapat rakan pakatan, menjadikan Jokowi satu-satunya calon setakat ini yang memenuhi syarat, manakala parti-parti politik lain masih bercakaran antara satu sama lain. 
BH.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena