Friday, 28 October 2016

[Video] 'TN50, Najib saja nak alih perhatian rakyat'? 1MDB - Bekas tiga menteri tidak langgar OSA...MO1 belasah RM2.6 bilion, pencacai2nya hanya disuap dedak roti, t-shirt hitam & 20 hinggit.

Jumaat, 28 Oktober 2016

Image result for Gambar dedak roti


Otai bangun tido pagi tadi.. Lim guan eng masih KETUA MENTERI P.PENANG kan?
So tunggu jer lah PRU14.. Menyalak macam anjing dari KL mai PENANG buat apa.. Bole 30hinggit ja kan?
Sungguh..!!!


Kepala besar MO1 dapat gak belasah RM2.6 bilion TETAPI pencacai2nya hanya mampu disuap dedak roti, t-shirt & 50 ringgit..
HIDUP MELAYU !!!

Bekas tiga menteri tidak langgar OSA bangkit isu 1MDB, kata Kit Siang

Lim Kit Siang Lim Kit SiangKetua Parlimen DAP, Lim Kit Siang menegaskan bahawa tindakan tiga mantan menteri kabinet yang membangkitkan kebimbangan mereka mengenai isu skandal 1MDB di Parlimen baru-baru ini tidak melanggar mana-mana sumpah kerahsiaan.
Kit Siang dipetik berkata, pandangan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang mendakwa mereka melanggar sumpah kerahsiaan hanyalah bersifat peribadi.
“Pandikar perlu tahu bahawa meskipun beliau memegang jawatan tertinggi daripada dalam pejabat speaker, beliau sebaliknya bukanlah seorang hakim yang berkuasa dalam mahkamah undang-undang,” katanya dalam satu kenyataan dilapor Roketkini.
Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal; dan bekas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hadzlah dirujuk sebagai individu yang didakwa melakukan kesalahan itu.
Pandikar dalam sidang medianya semalam berkata, kritikan lantang tiga bekas pemimpin Barisan Nasional itu akan mendedahkan mereka kepada risiko berdepan tindakan undang-undang mengikut Akta Hasutan dan Akta Rahsia Rasmi (OSA).
“Apabila melanggar sumpah kerahsiaan, bermakna (mereka) tidak beretika dan berintegriti,” katanya.
Sebaliknya, menurut Kit Siang yang juga merupakan Ahli Parlimen Gelang Patah, berkata,Pandikar adalah pihak yang patut dilihat sebagai tidak mempunyai integriti kerana gagal memahami kepentingan doktrin pengasingan kuasa antara kuasa eksekutif dan kuasa perundangan.
Kenyataan Pandikar itu juga, menurut Kit Siang, menimbulkan persoalan sama ada Speaker mencadangkan agar Peguam Negara dan Ketua Polis Negara untuk mengambil tindakan terhadap trio berkenaan.
“Entah di mana di dunia ini ada Speaker Parlimen yang mencadangkan kepada eksekutif untuk mengenakan tindakan terhadap anggota Parlimen yang merupakan bekas menteri kabinet ekoran ucapan mereka di Parlimen?” soalnya.
Jelasnya juga, tiga mantan menteri itu dilindungi dengan hak keistimewaan untuk bercakap mengenai apa pun perkara di Parlimen, selain perkara-perkara yang melanggar isu sensitif mengikut Akta Hasutan.
“Daripada melindungi anggota Parlimen daripada sebarang pencabulan dari kuasa eksekutif, beliau sebaliknya seolah-olah menyebelahi eksekutif berbanding anggota Parlimen sehingga mencadangkan supaya eksekutif mengenakan tindakan terhadap mereka,” katanya seperti dipetik.

1 comments:

Unknown said...

Macam mana warna "T" Shirt yang di pakai oleh "PEMUDA BANGKIT" ini begitu lah warna hati mereka, hitam, gelap dan tiada "NUR". Baju "MERAH" itu pun sama sahaja. Apa yang bangkit aku sendiri pun tak tahu. Yang aku tahu bahawa mereka tak ambil kesah dengan peranggai PM yang di kelilinggi oleh pelbagai kesah yang menyusah kan rakyaat marhean tetapi mengelar Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai yang terburuk pernah ujud di Negara ini. Lupa kah mereka(si "T" Shirt Hitam") siapa yang membela gadis bawah umur yang di "LAHAP" oleh bekas KM Melaka, mungkin akibat "BANGKIT" sehingga dia merengkok di dalam penjara. Mengapa "T" Shirt Hitam dan baju "MERAH" tidak membela nasib gadis tersebut?

Sebenar nya "T" Shirt Hitam ini layak di panggil langgau atau ulat tahi sahaja kerana kedua kua spesis ini sememang nya jenis pengotor dan gemar "MENGERUMUNI" benda benda yang kotor, saperti dedak tanpa memikir kan halal, haaram nya. Jadi kan lah iktibar saudara kamu Mohd Syukri Saad yang terpaksa menamat kan riyawat nya dek angkara Pemerintah kamu agongi yang zalim.

Ubah lah peranggai dan cara hidup kamu kerana ALLAH tidak akan merubah nya kecuali kelian sendiri. Kalau tidak percaya lah bahawa "MELAYU" jenis kamu tidak akan kemana selain dari akan merempat di bumi sendiri.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena