Sunday 30 October 2016

[Video] "Ada tak ulama-ulama UMNO berani buat kenyataan spt DrMAZA?" Aktivis Amanah beri ingatan kepada rakannya dalam Pas

Isnin, 31 Oktober 2016
TERBARU.. Subsidi minyak masak pula TELAH DIHAPUSKAN !!

KALAU SUBSIDI RAKYAT BOLEH DIKURANGKAN & DIHAPUSKAN.. Kami juga mahu 'SUBSIDI' gaji & elaun pemimpin AMENO dikurangkan dan elaun ROSMAH juga dihapuskan !!!..

p/s: Ada tak ulama-ulama UMNO berani buat kenyataan spt DrMAZA.com camni !!!.. MENGAPA 'mereka' takut lantang bersuara ???.. 'Mereka' takut Allah SWT atau boss mereka yg byr gajinya !!!

Aktivis Amanah beri ingatan kepada rakannya dalam Pas

Hasbie Muda berkata, jangan menagih ihsan dan simpati Umno.
Hasbie Muda berkata, jangan menagih ihsan dan simpati Umno.
Aktivis Amanah memperingatkan rakan-rakannya dalam Pas bahawa kuasa diperlukan untuk ubah pemerintahan.
Ketua Pemuda Amanah Terengganu, Hasbie Muda dalam tulisannya di Facebook berkata, ia bukan diperolehi dengan menagih ihsan dan simpati Umno.
"Sedarlah rakan-rakanku dalam PAS. Nak ubah pemerintahan mesti dapatkan kuasa politik. Bukan menagih ihsan dan simpati UMNO yang sekian lama meminggirkan perundangan Islam," kat Hasbie dalam tulisannya itu.
Hasbie, penulis buku aktiviti mahasiswa dan penganalisis pilihan raya itu mengulas kenyataan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Azalina Othman Said yang memberitahu RUU Akta 355 mungkin tak sempat dibahaskan pada sesi kali ini.
Bagi beliau, kenyataan itu, hint yang sangat jelas bahawa "Umno tidak pernah bersungguh pun melainkan kita yang hanya berharap."
Bagi beliau, dalam konteks Malaysia, Pas mesti berpakat dengan parti pembangkang yang lain dan jatuhkan Umno untuk membolehkan undang-undang Islam dilaksanakan.
"Untuk dominan dalam kalangan parti pakatan perlu pertingkatkan prestasi dan keupayaan.  
"Jumlah ahli semata-mata bukan ukuran tunggal. Kepemimpinan harus sedia ditegur agar keputusan terbaik dapat dicapai," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena