Sunday 25 March 2018

[Video Tiada Lagi Kubu Kuat Umno PRU14] Pas janji bebas rasuah tetapi bisu kes rampasan kapal Equanimity, kata Husam.

Ahad, 25 Mac 2018

Pas janji bebas rasuah tetapi bisu kes rampasan kapal Equanimity, kata Husam

Jawatankuasa pilihan raya antara kaum PH Kelantan bergambar bersama Pengerusi PH Kelantan, Husam Musa.

Naib Presiden AMANAH, Husam Musa terkejut apabila Pas berjanji untuk membentuk kerajaan yang bebas rasuah sedangkan realitinya parti itu membisu terhadap pelbagai angkara rasuah Barisan Nasional (BN) sekarang.
“Kita tidak mendengar sebarang komen dari Pas apabila kapal mewah Equanimity ditahan pihak berkuasa Indonesia,” katanya di majlis penyampaian watikah perlantikan jentera pilihan raya antara kaum Pakatan Harapan (PH) Kelantan di Salor khamis lalu.
Perkara 10 manifesto Gagasan Sejahtera yang diumumkan baru-baru ini menyebut untuk mewujudkan pentadbiran Malaysia yang bebas rasuah, selaras dengan kehendak dan tuntutan syarak menerusi konsep tadbir urus ‘Ubudiyyah, Mas’uliyyah dan Itqan’ (UMI).
Jika benar Pas serius katanya, parti itu perlu menunjukkan sikap yang jelas terhadap salah laku rasuah yang sedang berleluasa.
“Adalah meragukan untuk mempercayai janji mereka untuk bertegas dengan rasuah jika sikap mereka sekarang tidak jelas,” katanya.
Beliau turut terkejut apabila Pas menjanjikan untuk membuka tanah kepada rakyat melalui kerajaan-kerajaan negeri.
Perkara 15 dalam manifesto yang sama Pas berjanji untuk membantu kerajaan negeri membuka rancangan pembangunan tanah, khususnya untuk golongan muda.
“Sepatutnya perkara ini telah dilakukan di Kelantan jika benar ada perancangan seperti itu.
“Sudah cukup sepenggal Timbalan Mursyidul Am Pas jadi MB Kelantan, ada sesiapa dapat melihat rancangan seperti itu dilaksanakan?” soal beliau.
Pada majlis itu beliau menyampaikan wakitah perlantikan kepada jawatankuasa pilihan raya untuk masyarakat bukan Melayu di seluruh Kelantan.
“Tahniah kepada saudara Tan Ah wang yang telah berjaya membentuk pasukan khas untuk menjayakan agenda PH dalam pilihan raya ini,” katanya.
Perkembangan ini katanya, menambahkan lagi keyakinan bahawa PH akan berada di hadapan dalam kempen kali ini walaupun berhadapan pertandingan tiga penjuru.
MD.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena