Monday 9 October 2017

[Video Ketua Pemuda Umno songlap RM40 juta Dana Pendidikan Kemahiran] Pakatan yakin menang 3 penjuru pada PRU14, kata Muhyiddin.

Selasa, 10 Oktober 2017

Image result for Ketua pemuda Umno bagan datoh songlap RM40 juta
Apatah lagi kalau nak bandingkan dengan kes bapa segala rasuah yang melibatkan RM2.6 bilion….Kes ini umpama sisa makanan dicelah gigi dan mudah dicungkil ...

Pakatan yakin menang 3 penjuru pada PRU14, kata Muhyiddin

Pakatan yakin menang 3 penjuru pada PRU14, kata Muhyiddin
Timbalan Presiden Pakatan Harapan, Muhyiddin Yassin berkata gabungan pembangkang telah menerima hakikat tiada pertembungan satu lawan satu pada Pilihan Raya Umum ke-14 dan sudah bersedia menghadapinya selepas ceramah 'Sayangi Malaysia, Hapus Kleptokrasi' di Selangor malam tadi. – Gambar The Malaysian Insight oleh Kamal Ariffin, 9 Oktober, 2017.

SEJARAH mungkin tidak menyebelahi Pakatan Harapan (PH) tetapi gabungan baru itu optimis ia akan berlaku sebaliknya dalam pertembungan tiga penjuru yang dijangka berlaku pada pilihan raya akan datang.
Timbalan Presiden PH Muhyiddin Yassin berkata gabungan itu telah menerima hakikat yang ia tidak akan berdepan pertembungan satu lawan satu dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tetapi bersedia untuk menghadapinya.
"Kami telah menerima hakikat yang PRU14 tidak akan menjadi pertembungan satu lawan satu. Kedua, kita tahu yang kita perlu bertanding tanpa mengira sama ada ia tiga penjuru atau tidak. Dan yang akhir, kita mempunyai strategi untuk mengatasinya," kata presiden Bersatu itu selepas ceramah "Sayangi Malaysia, Hapus Kleptokrasi" di Selangor malam tadi.
Muhyiddin mengulas mengenai forum penyelidikan pendapat Merdeka Center bertajuk "Multi-cornered contest: Bane or boon? (Pertandingan pelbagai penjuru – bencana atau rahmat?)" pada Sabtu lalu.
Dalam forum itu, ahli akademik mengatakan mengikut sejarah, Barisan Nasional (BN) mendapat manfaat dalam pertembungan pelbagai penjuru dan PAS serta PKR akan berdepan kekalahan paling banyak dalam pilihan raya akan datang jika ia berlaku.
Mereka juga mengatakan pembangkang akan berdepan kesukaran untuk mengambil alih Putrajaya sekiranya berlaku pertembungan pelbagai sudut.
Forum itu diadakan selepas PAS berikrar untuk mewujudkan perembungan tiga penjuru susulan tindakannya menarik diri daripada pakatan pembangkang.
"Penemuan ini adalah sesuatu yang perlu kita ambil perhatian tetapi kita perlu ke bawah. Apa yang dilakukan badan pemikir itu adalah pensampelan tetapi kita perlu mengira berapa orang dan melihat kawasan pemilihan berdasarkan pengundi di sana. Kita tidak membuat anggapan umum," kata Muhyiddin, yang pernah menjadi pengarah pilihan raya BN.
Beliau juga menambah, sebaliknya PAS akan tewas dalam pilihan raya akan datang jika ia bekerjasama dengan Umno.
"Saya fikir PAS akan ditumpaskan pada pilihan raya akan datang. Dan jika PAS bekerjasama dengan Umno, ia lebih baik untuk kita. Terdapat beberapa perkara yang boleh kita selesaikan di sini."
Walaupun PAS berulang kali menafikan ia akan bekerjasama dengan BN dalam PRU14, Ketua Penerangan Umno Annuar Musa sekali lagi menyampaikan jemputan kepada parti Islam itu di Bachok semalam.
Annuar berkata Umno sanggup mempertimbangkan kerjasama dengan PAS sekiranya parti itu bersedia berunding. – 9 Oktober, 2017.
The Malaysian Insight.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena